Με την κάμερα του metaforespress.gr επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, ενόψει της παραχώρησης του Θριασίου Ι και του Θριασίου ΙΙ σε ιδιώτες – επενδυτές.
Του Φώτη Φωτεινού
Το Θριάσιο Πεδίο, το οποίο διαθέτει, εδώ και αρκετά χρόνια, αρκετές προηγμένες σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις / αποθήκες, σήμερα – ουσιαστικά – «υπολειτουργεί».
Αυτό πρόκειται να αλλάξει στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, καθώς στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστεί / λειτουργήσει το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ ή Θριάσιο Ι) από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair και σε συνδυασμό με υφιστάμενες υποδομές, το Θριάσιο ΙΙ ή Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής Θριασίου Πεδίου από την κοινοπραξία Hellenic Train και Damco.
Το Θριάσιο ΙΙ ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό terminal
Τo Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, ο «Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι.», ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής Θριασίου Πεδίου, κυριότητας του ΟΣΕ, πρόκειται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» της Hellenic Train, με την αρωγή της Damco, στις εμπορευματικές μεταφορές.
Στόχος της HT, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες του δικτύου, είναι η δημιουργία τακτικών εμπορευματικών δρομολογίων μεταξύ Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης με γειτονικά κράτη.
Στο Θριάσιο ΙΙ έχουν κατασκευαστεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Στην παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, η αποθήκη Κ5, η οποία διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση, επιτρέποντας την άμεση φορτοεκφόρτωση τρένου και τη μεταφορά των εμπορευμάτων, απευθείας, σε φορτηγά.
Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Θριασίου ΙΙ εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού, τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, δηλαδή η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco.
Το Θριάσιο Ι θα αποτελέσει ένα μεγάλο εμπορευματικό κέντρο
Το Θριάσιο Ι αναφέρεται στη δημιουργία του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Στην πλήρη ανάπτυξή του, το Θριάσιο Ι θα διαθέτει τα ακόλουθα:
- 260.626 τ.μ. αποθηκευτικοί χώροι,
- 5.278 τ.μ. υποστηρικτικές λειτουργίες,
- 42.000 τ.μ. χώροι διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με τερματικό σταθμό και αποθήκη (container terminal),
- 7.250 μ. ασφαλτοστρωμένων οδών κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων,
- 5.740 μ. σιδηροδρομικής γραμμής,
- 1.140 μ. σιδηροδρομικές αποβάθρες φορτοεκφόρτωσης,
- 165 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης υπαίθριες μεγάλων φορτηγών,
- 1.279 υπαίθριες θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων,
- 385 θέσεις μεγάλων οχημάτων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και
- φωτοβολταϊκές μονάδες ισχύος 10,20 MW, με σύστημα αποθήκευσης 7MW.
Oι λοιπές εγκαταστάσεις
Στο Θριάσιο λειτουργούν κι άλλες εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι υπό τη διαχείριση του ΟΣΕ, όπως το κτίριο Κ1 – 10, το οποίο αποτελεί το Κέντρο Ελέγχου Σιδηροδρομικών Λειτουργιών, δηλαδή το σταθμαρχείο.
Σε αναστολή λειτουργίας βρίσκονται άλλες εγκαταστάσεις, όπως οι μεγάλες αποθήκες Κ1 και Κ2, οι οποίες εντυπωσιάζουν με το μέγεθός τους, ωστόσο παραμένουν «ανενεργές», κάτι το οποίο ίσως αλλάξει στο μέλλον, όταν το Θριάσιο αποκτήσει τη «ζωντάνια» ενός κόμβου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.