Μέτρια άνοδο της τάξης του 1,1% επετεύχθη στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τον Οκτώβριο του 2024, ανατρέποντας την πτωτική πορεία των προηγούμενων μηνών, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Η Ισπανία πρωτοστάτησε με ισχυρή ανάπτυξη 7,2%, ενώ η Γερμανία ανέκαμψε με άνοδο 6% μετά από τρεις μήνες πτώσης. Αντίστοιχα, μειώσεις καταγράφηκαν τόσο στη Γαλλία (-11,1%) όσο και στην Ιταλία (-9,1%).
Σε επίπεδο 10μήνου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,7%), φτάνοντας τα 8,9 εκατομμύρια οχήματα. Οι αγορές της Ισπανίας (+4,9%) και της Ιταλίας (+0,9%) κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα, ενώ πτώση σημειώθηκε σε Γαλλία και Γερμανία (-2,7% και -0,4%, αντίστοιχα).
Οι πωλήσεις στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του 2024 παρέμεινε σταθερό στο 14,4%. Οι όγκοι στο 10μηνο μειώθηκαν κατά 4,9%, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε επίσης στο 13,2%, έναντι 14% το 2023.
Επίσης, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του 2024 μειώθηκαν κατά 7,2%. Το μερίδιο αγοράς αυτού του τύπου οχημάτων έφτασε το 7,7% αυτόν τον μήνα, σημειώνοντας μείωση 0,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,4% στις 124.907 μονάδες τον Οκτώβριο του 2024.
Ωστόσο, ο όγκος της αγοράς στο 10μηνο του έτους παρέμεινε 4,9% χαμηλότερος από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με το συνολικό μερίδιο αγοράς στο 14,4%. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των πωλήσεων στη Γερμανία (-26,6%).
Άνοδος στα υβριδικά
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,2% τον περασμένο μήνα, μετά από σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία (-26,9%) και στην Ιταλία (-24,9%). Τον Οκτώβριο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,7% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,4% πέρυσι. Οι όγκοι στο 10μηνο μειώθηκαν επίσης, σημειώνοντας πτώση 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 17,5% τον Οκτώβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,3%, από 28,6% τον περασμένο Οκτώβριο, υπερβαίνοντας για 2ο συνεχόμενο μήνα τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον περασμένο Οκτώβριο, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν συνολικά κατά 6,8%. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις πωλήσεις να πέφτουν κατακόρυφα κατά 32,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 10,1%. Η Ισπανία κατέγραψε πιο μέτρια μείωση 1,6%, ενώ η Γερμανία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που παρουσίασε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 3,7%.
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 30,8% της αγοράς, από 33,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ υποχώρησε κατά 7,6%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Οκτώβριο να κατέχει μερίδιο αγοράς 10,9%. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν σχεδόν στα 2/3 των αγορών της ΕΕ.