Η Θεσσαλονίκη σήμερα “γιορτάζει”, καθώς εγκαινιάστηκε η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα συμβάλλει τα μέγιστα στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.
Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και ότι θα ακολουθήσει η επέκταση προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
“Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη.
Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ενα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας”, είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής, οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν.
Από την Τετάρτη 4/12, θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό, όπως και τα αστικά λεωφορεία στην αστική ζώνη.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδόθηκε σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες ημερησίως.
Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.
Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης
Σήμερα, 30 Νοεμβρίου, το εμβληματικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) παραδίδεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ελληνικό Μετρό και την ανάδοχο κοινοπραξία (ΑΚΤΩΡ – Webuild – Hitachi) στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, με τα εξής χαρακτηριστικά:
🚇13 σταθμοί,
🚇9,6 χλμ.γραμμής, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,
🚇Ημερήσια επιβατική κίνηση: 254.000 επιβάτες,
🚇Κάλυψη όλου του δικτύου των 13 σταθμών σε 17 λεπτά,
🚇18 πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων χωρίς οδηγό,
🚇Χρονοαπόσταση λειτουργίας, βάσει σχεδιασμού: 90 δευτερόλεπτα. Σε πρώτη φάση, 3,5 λεπτά,
🚇Εμπορική ταχύτητα συρμού: 30 χλμ./ώρα, μέγιστη ταχύτητα συρμού: 80 χλμ./ώρα,
🚇Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση ή 465 άτομα ανά συρμό (τα 76 καθήμενα),
🚇Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες,
🚇Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60 μ., εξοπλισμένοι με θύρες επί των αποβαθρών,
🚇Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4,
🚇Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο,
🚇Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων,
🚇Τιμή εισιτηρίου: 0,6 ευρώ.