Η διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης στο «Μακεδονία» βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, οπότε δεν χρειάζονται τα έργα. Δεν το λέμε εμείς, το λένε στελέχη της Fraport σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης.
Πριν από λίγους μήνες είχε συμφωνηθεί μεταξύ Fraport και υπ. Μεταφορών τα έργα της αναβάθμισης αντοχής του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 να μετατεθούν τον Οκτώβριο του 2017, με πρόβλεψη ολοκλήρωσης την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 2018.
Ωστόσο, για τις εργασίες αναβάθμισης του οδοστρώματος στη διασταύρωση των διαδρόμων 16/34 -10/28, έργο που θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο περίπου 2,2 εκατ. ευρώ, η Fraport υποστηρίζει ότι δεν είναι αναγκαίες.
Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι εν λόγω εργασίες θα επιφέρουν black out στο πτητικό πρόγραμμα του αερολιμένα, δεδομένου ότι η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα συρρικνωθεί έως 75%.
Είναι σαφές ότι η Fraport στέλνει μήνυμα στο υπ. Μεταφορών, είτε να εξεταστεί ο σημαντικός περιορισμός των εργασιών, είτε να επανεξεταστεί ακόμη και η ίδια η υλοποίηση των συγκεκριμένων εργασιών αναβάθμισης.
Το ζήτημα είναι τα ανωτέρω έργα, τα οποία έχουν καθυστερήσει δραματικά, συνοδεύονται από δημόσιους διαγωνισμούς και συμβάσεις.
Εάν «σπάσεις» τις συμβάσεις, υπάρχουν ρήτρες (σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση, έχει εκτελεστεί ποσοστό άνω του 75% του συνολικού έργου αναβάθμισης του παλαιού τμήματος του 10/28 και, εάν η δ’ φάση κριθεί από το υπουργείο Υποδομών και την ΥΠΑ μη αναγκαία, ο εργολάβος δεν δικαιούται αποζημίωσης), εάν αλλάξεις σημαντικά το τεχνικό αντικείμενο, μπορεί να προκαλέσεις αντιδράσεις εταιρειών που έχασαν τις εργολαβίες.