Νομοτελειακά η σιδηροδρομική αγορά, η οποία απελευθερώνεται σταδιακά, πρόκειται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της στην Ελλάδα.
Η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας, με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή, σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση νέων εταιρειών, επιτρέπει στον σιδηρόδρομο την αύξηση μεριδίων αγοράς, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε εμπορεύματα.
Ειδικά, στο δεύτερο πεδίο, στα μελλοντικά σχέδια του ΟΣΕ κατατάσσεται η σύνδεση των εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου με την περιοχή της Σφίγγας (πλησίον Θήβας), με παράκαμψη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, με διπλή γραμμή, μήκους περίπου 50 χλμ.
Η εν λόγω σύνδεση αποτελεί μια νέα όδευση, όπου οι συρμοί από τον λιμένα Ικονίου, μέσω του Θριασίου Πεδίου, αφού διέλθουν ανισόπεδα της Αττικής Οδού με τη νέα όδευση, θα καταλήγουν στον Σ.Σ. Σφίγγας (μετά τη Θήβα) και στον κύριο άξονα προς Θεσσαλονίκη.
Με αυτή τη χάραξη, οι εμπορευματικοί συρμοί από το Νέο Ικόνιο αποφεύγουν το σιδηροδρομικό τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, που από πλευράς χωρητικότητας αναμένεται στο μέλλον να παρουσιάσει σημάδια κορεσμού, αλλά και το τμήμα ΣΚΑ – Λιόσια – Θριάσιο.
Φώτης Φωτεινός