Για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων, τον νέο ΚΟΚ και την οδική ασφάλεια μίλησε, μεταξύ άλλων, σε εκπομπή της EΡΤ η Δέσποινα Παληαρούτα, γενική γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι θα ανανεωθεί η ρύθμιση για δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα ενισχυθεί η επιχορήγηση για την ηλεκτροκίνηση στα 11 εκατ. ευρώ.
«Ο τομέας των μεταφορών και των Μέσων Μαζικών Μεταφορών χρήζει βελτίωσης. Βλέπουμε τον κόσμο έξω να παίρνει τα λεωφορεία, να παίρνει τα τρένα, το μετρό και να θέλει να βελτιωθεί η κατάσταση…
Στα μέσα μαζικής μεταφοράς ξεκινάμε με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ήδη από τον περασμένο Μάιο. Στην Αθήνα έχουμε 140 νέα λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη 110, και μέχρι το καλοκαίρι 951 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής», δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις» η κα Παληαρούτα.
Ο νέος στόλος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα είναι πλήρως προσβάσιμος σε αντίθεση με τον υφιστάμενο στόλο όπου μόνο το 31% είναι πλήρως προσβάσιμο από ΑμεΑ.
Μιλώντας για τους παλαιούς συρμούς του ΗΣΑΠ, τόνισε ότι υπάρχει πλάνο αναβάθμισης και ανάταξης συρμών στη Γραμμή 1 του Μετρό (ηλεκτρικός): «Συνολικά, μέχρι το 2027 θα έχουμε 17 νέους συρμούς στη Γραμμή 1. Για τις Γραμμές 2 και 3, το πλάνο περιλαμβάνει δημοπρατήσεις για νέους συρμούς, αλλά αυτοί θα παραληφθούν σταδιακά από το 2025 έως το 2029».
Παράλληλα αναφέρθηκε και στην επιτυχία του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο έχει ήδη χορηγήσει 55 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις στον Β’ Κύκλο, ενώ ο Γ’ Κύκλος προγραμματίζεται να αυξηθεί από 9 στα 11 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Όσον αφορά την ρύθμιση για δωρεάν στάθμευση το Κέντρο είπε ότι στόχος είναι «όσοι έχουν ηλεκτρικά οχήματα να έχουν και αντίστοιχα προνόμια».
Αναφορικά με τον Κηφισό και την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης δήλωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στη δημοπράτηση νέου έργου σύνδεσης της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου με τη Λεωφόρο Σχιστού και την κατασκευή της δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω. Το έργο, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2029.
Στο ερώτημα εάν θα επιτραπεί στους οδηγούς των ταξί να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες η κα. Παληαρούτα είπε: «Οι λεωφορειολωρίδες προορίζονται για τη διέλευση των λεωφορείων. Ωστόσο, συζητούμε να επιτρέπεται η επιβίβαση και αποβίβαση από ταξί. Σε επόμενο στάδιο, θα εξετάσουμε αν είναι εφικτή η συνύπαρξή τους με τα λεωφορεία».
Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις δήλωσε ότι σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει και ειδικούς και επιστημονικές ομάδες, όταν ρίχνεις το όριο ταχύτητα στα 30 χλμ. μέσα στον αστικό ιστό μειώνεται κατακόρυφα η πιθανότητα ατυχήματος.
«Είναι σημαντική η κατηγοριοποίηση που γίνεται στις παραβάσεις με βάση την επικινδυνότητα χαμηλής, μέσης και υψηλής των παραβάσεων. Επίσης απενοχοποιείται το όχημα στον νέο ΚΟΚ» είπε η γ.γ. Μεταφορών.
Αναφορικά με τις μοτοσικλέτες δήλωσε ότι είναι υπό εξέταση τα προσπεράσματα ανάμεσα στα σταματημένα οχήματα. Όσον αφορά τα όρια ηλικίας των οδηγών αποκάλυψε ότι αν και εξετάζεται δεν έχουν παρθεί μέτρα.