“Πράσινη” χρηματοδότηση θα χρησιμοποιήσει η Hapag-Lloyd για τα 24 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παρήγγειλε τον Οκτώβριο του 2024.
Τα νεότευκτα θα έχουν συνολική χωρητικότητα 312.000 TEUs και αφορούν συνολικό όγκο επενδύσεων περίπου 4 δισ. δολ.
Η χρηματοδότηση αποτελείται από τέσσερα τμήματα. Περίπου 900 εκατ. δολ. του συνολικού κόστους αγοράς των πλοίων θα καλυφθούν με ίδια κεφάλαια της ναυτιλιακής. Συνολικά 500 εκατ. δολ. θα διατεθούν από δύο τράπεζες με τη μορφή διμερών ενυπόθηκων δανείων. Ένα άλλο μέρος, ύψους 1,8 δισ. δολ., θα χρηματοδοτηθεί μέσω τριών δομών χρηματοδοτικής μίσθωσης και 1,1 δισ. δολ. θα χρηματοδοτηθεί μέσω κοινοπρακτικής πιστωτικής διευκόλυνσης που υποστηρίζεται από την China Export & Credit Insurance Corporation (Sinosure).
Σημειώνεται ότι, το μερίδιο χρηματοδότησης ανέρχεται συνολικά σε περίπου 80% του όγκου της επένδυσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 10 – 18 έτη.
Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιηθεί με βάση το Πράσινο Χρηματοδοτικό Πλαίσιο (Green Financing Framework) της Hapag-Lloyd, το οποίο με τη σειρά του συμμορφώνεται με τα πρότυπα των Αρχών Πράσινων Δανείων της LMA. Αυτό έχει επαληθευτεί από ανεξάρτητη γνωμοδότηση εμπειρογνωμόνων του διεθνούς νηογνώμονα DNV, όπως και η υψηλή απόδοση των πλοίων και η συμμόρφωσή τους με την ταξινομία της ΕΕ.
«Εκσυγχρονίζουμε συνεχώς τον στόλο μας προκειμένου να προσφέρουμε υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για την απανθρακοποίηση», δήλωσε ο Mark Frese, CFO/CPO της Hapag-Lloyd AG. «Η επιτυχής ολοκλήρωση πολλών ελκυστικών χρηματοοικονομικών συναλλαγών επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία πράσινης χρηματοδότησης γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά. Επιπλέον, είμαστε στην ευχάριστη θέση να χρηματοδοτήσουμε έργα νέας κατασκευής στην Κίνα για πρώτη φορά με τη συναλλαγή Sinosure», συμπλήρωσε.
Όλα θα είναι εξοπλισμένα με υπερσύγχρονες μηχανές υγραερίου υψηλής πίεσης χαμηλών εκπομπών, διπλού καυσίμου, ενώ θα μπορούν να λειτουργήσουν με βιομεθάνιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2e έως και 95% σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα πρόωσης. Τα νέα πλοία θα είναι επίσης έτοιμα για αμμωνία. Η παράδοσή τους θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 2027 και 2029.