Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο», σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 1,8 δισ. ευρώ, με την περίοδο της παραχώρησης να είναι τα 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα πρέπει η σύμβαση παραχώρησης να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έπειτα να κυρωθεί από τη Βουλή.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μ. από 12,50 μ. σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μ. μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.