Με δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης γνωστοποίησε – έμμεσα – ότι απέρριψε το αίτημα της Fraport Greece για τη μη αναβάθμιση του τμήματος που συναντώνται οι διάδρομοι προσαπογειώσεων 10/28 και 16/34 του αεροδρομίου «Μακεδονία».
Υπενθυμίζεται ότι το metaforespress.gr είχε μεταδώσει πρώτο τη σχετική είδηση στις 10 Σεπτεμβρίου.
Το ιστορικό της υπόθεσης
Η γερμανοελληνική κοινοπραξία είχε υποβάλλει έκθεση στο υπουργείο Μεταφορών, την οποία είχε επιμεληθεί η Intrakat, στην οποία αναφερόταν ότι δεν κρίνονται αναγκαία τα έργα στο εν λόγω τμήμα.
Η Fraport Greece ζητούσε ουσιαστικά, είτε να εξεταστεί ο σημαντικός περιορισμός των εργασιών, είτε να επανεξεταστεί ακόμη και η ίδια η υλοποίηση των συγκεκριμένων εργασιών αναβάθμισης, φοβούμενη αρνητικές επιδράσεις στο πτητικό πρόγραμμα του αεροδρομίου την κατασκευαστική περίοδο.
Ωστόσο, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΥΠΑ θεωρούν ότι τα έργα οφείλουν να συνεχιστούν, τόσο για τεχνικούς λόγους (ο διάδρομος χρήζει αναβάθμισης), όσο και για λόγους ασφαλείας (ενδέχεται να ανεβρεθούν παλαιά πυρομαχικά).
Οι εργασίες θα εκκινήσουν τον Οκτώβριο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στις 30/4/18.
Οι δηλώσεις του Χρ. Σπίρτζη, αιχμές κατά Fraport
«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο».
«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».
Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών».
«Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε και εξήγησε:
«Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε…».
Ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε, εξάλλου, πως «αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους».
«Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μία εταιρεία, η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών», σημείωσε.