Ο «κινεζικός δράκος» βολιδοσκοπεί τμήματα της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής, με στόχο την κατασκευή και συντήρησή τους, στο πλαίσιο του κινεζικού «Δρόμου του Μεταξιού» ή αλλιώς, της πρωτοβουλίας «Belt and Road».
Υπό αυτό το πρίσμα, στελέχη του κινεζικού ομίλου China Railway Design Corporation συναντήθηκαν, σήμερα, με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ.
Η China Railway Design Corporation (CRDC), η οποία έχει αναλάβει το σχεδιασμό και την επίβλεψη της σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγράδι – Βουδαπέστη, ενδιαφέρθηκε για την εξέλιξη των έργων από τα ελληνοσκοπιανά σύνορα έως το λιμάνι του Πειραιά.
Πέρα από το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, η κινεζική πλευρά ζήτησε περαιτέρω πληροφόρηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και τρία βουλγαρικά λιμάνια.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου, για την ελληνική πλευρά, φτάνει τα 3,5-4 δισ. ευρώ.
Συνολικά, το έργο θα ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ και φιλοδοξία είναι να υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.