Μεταξύ 11 – 15 Δεκεμβρίου (12 Δεκεμβρίου είναι η πιο πιθανή ημερομηνία) θα υπογραφεί η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% του ΟΛΘ στον προτιμητέο επενδυτή, δηλαδή την κοινοπραξία της γερμανικής Deutsche Invest Equity Partners GmbH, της γαλλικής Terminal Link SA και της Belterra Investments Ltd του Ιβάν Σαββίδη, ενώ η ανάληψη του management υπολογίζεται έως τα τέλη Ιανουαρίου.
Του Φώτη Φωτεινού
Η εν λόγω κοινοπραξία αναδείχτηκε πλειοδότρια για το 67% του ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή, η γερμανική DIEP κατέχει το 47%, η γαλλική Terminal Link το 33% και ο Ιβάν Σαββίδης το 20%.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταστεί εμπορική πύλη των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Σε πρώτη φάση, η κοινοπραξία θα πραγματοποιήσει αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία του ΟΛΘ (management, κανονισμός προσωπικού, κτλ.) και σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε δεύτερη φάση, θα συντελεστούν οι βαριές επενδύσεις, όπως η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε η Θεσσαλονίκη να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, θα επιδιωχτεί αξιοποίηση των πολλών διαθέσιμων και αναξιοποίητων χώρων στη χερσαία ζώνη, ίσως με την κατασκευή ενός εμπορευματικού κέντρου.
Οι επενδύσεις στις υποδομές θα ξεκινήσουν σχεδόν άμεσα, χωρίς η κοινοπραξία να κάνει χρήση της «περιόδου χάριτος» που προβλέπει η σύμβαση, επιδιώκοντας – ωστόσο – το ίδιο άμεσα να ολοκληρώσει και το δημόσιο τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του λιμανιού.