Έως το Μέγαρο Μαξίμου έφτασαν, όπως φημολογείται στη ναυτιλιακή αγορά, Cosco και ΟΛΠ για την τροποποίηση του άρθρου 106, το οποίο αναφέρεται στην παραλαβή και διαχείριση αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Το εν λόγω άρθρο, που πέρασε στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, προκάλεσε την εναντίωση της Cosco, καθώς η εταιρεία θεωρεί ότι συνιστά ουσιώδη παραβίαση των όρων της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου.
Όπως ισχυρίστηκε η νομική σύμβουλος του ΟΛΠ Ιφιγένια Βουρδούμη, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η εν λόγω διάταξη παραβιάζει την Σύμβαση Παραχώρησης, μέσω της οποίας ο διαχειριστής του λιμένα και όχι το υπουργείο, είναι υπεύθυνος για όλα εκείνα τα ζητήματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του, μεταξύ των οποίων και το θέμα των αποβλήτων και μόνον αυτός μπορεί να προκηρύξει σχετικούς διαγωνισμούς, στους οποίους μπορεί να συμμετέχει ελεύθερα όποιος θέλει, κοινοτικός ή μη.
Εικάζεται ότι η Cosco ζήτησε τροποποίηση του άρθρου, δηλαδή βελτιωτική τροπολογία και μάλιστα, σε ανώτατο επίπεδο.
Από την άλλη πλευρά, πολιτικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι «δύσκολα θα προχωρήσει, εάν προχωρήσει, σε κάτι τέτοιο, αυτή τη περίοδο το υπουργείο Ναυτιλίας για επικοινωνιακούς και άλλους λόγους».
Μετά το επεισόδιο αυτό, με ενδιαφέρον αναμένεται η συμπεριφορά των δυο πλευρών στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων της Cosco στον ΟΛΠ.