Σε καταληκτικό στάδιο βρίσκεται η απόφαση της Aegean Airlines για την αγορά νέων αεροσκαφών, ενώ σημαίνοντα ρόλο θα διαδραματίσει το κόστος συντήρησης κινητήρων και ανταλλακτικών.
Του Φώτη Φωτεινού
Η ελληνική αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να παραγγείλει τουλάχιστον 50 νέα αεροσκάφη τις επόμενες τρεις ή τέσσερις εβδομάδες.
Η Aegean, η οποία έχει διπλασιάσει το στόλο της από το 2013, θα επιλέξει μεταξύ των τελευταίων μοντέλων Airbus A320neo και Boeing 737 Max, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης, σε συνέντευξη στο Bloomberg.
“Είμαστε τώρα στο τελευταίο μίλι της διαδικασίας, πραγματικά στις τελευταίες ημέρες”, δήλωσε ο κ. Γερογιάννης στο Aviation Club στο Λονδίνο.
Τα αεροσκάφη, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν μεταξύ 2020 και 2025, θα αντικαταστήσουν σταδιακά τον υπάρχοντα στόλο αεροσκαφών της Airbus, αυξάνοντας χωρητικότητα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Aegean δήλωσε ότι πιθανότατα θα χρειαστεί 75 αεροσκάφη μέχρι το 2023.
Το βασικό A320neo έχει τιμή καταλόγου 110,6 εκατ. δολαρίων, εκτιμώντας – το Πρακτορείο – πιθανή συμφωνία με την Airbus στα 5,5 δις. δολάρια, εάν και παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της Aegean ανέφεραν ότι πιθανή συμφωνία με την Airbus ή την Boeing θα φτάσει τα 2,5 – 3 δις. δολ.
Ο κ. Γερογιάννης δήλωσε ότι δεν υπάρχει άμεση προοπτική να εισέλθει η εταιρεία στην αγορά μακρινών αποστάσεων και σε δρομολόγια που εξυπηρετούνταν από την κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία, αν και αυτό «ίσως προχωρήσει την επόμενη δεκαετία».
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, κρίσιμη παράμετρος για την προμήθεια των νέων αεροσκαφών αποτελεί το κόστος συντήρησης κινητήρων και ανταλλακτικών.
Στα 8,8 έτη ανέρχεται η μέση ηλικία του στόλου της Aegean Airlines
Στα 8,8 έτη ανερχόταν πέρσι η μέση ηλικία του στόλου της Aegean Airlines, έναντι 12 το 2006 και 3 το 2011.
Το 2016 ο στόλος του ομίλου της Aegean αποτελούνταν από 47 αεροσκάφη Jet της οικογένειας Airbus A320 (Α319, Α320, Α321) και 14 αεροσκάφη Turboprop, ενώ πέρσι ο όμιλος επιχειρούσε με 58 αεροσκάφη (46 Airbus + 12 turboprops).