Ελλάδα και Γαλλία δεσμεύτηκαν να καταπολεμήσουν την διαφθορά και το κοινωνικό ντάμπινγκ, αλλά και να εφαρμόσουν την απόσπαση των εργαζομένων στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Μεταφορών.
Ειδικότερα, ο Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Εlisabeth Borne συναντήθηκαν στο Παρίσι τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018.
Οι δύο υπουργοί αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με ευρωπαϊκά θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Αναφορικά με το πρώτο οδικό πακέτο της ΕΕ και σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, συνεργάστηκαν στενά, εξειδικεύοντας τις πολλές κοινές θέσεις τους σε συνέχεια του Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών στις Βρυξέλλες, τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Η Γαλλία και η Ελλάδα δεσμεύονται κατά γενικό κανόνα να καταπολεμήσουν την απάτη και το κοινωνικό ντάμπινγκ, καθώς και να εφαρμόσουν την απόσπαση των εργαζομένων στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.
Εάν πρέπει να διατηρηθεί η ελεύθερη κυκλοφορία εντός της εσωτερικής αγοράς, αυτό πρέπει να γίνει, χωρίς να διακυβεύονται οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των οδηγών φορτηγών», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ο κ. Σπίρτζης και η κ. Borne συμφώνησαν ότι η συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και των μελών της Οδικής Συμμαχίας θα ήταν η σωστή προσέγγιση.
Από την άποψη αυτή, η επερχόμενη υπουργική συνάντηση της Οδικής Συμμαχίας θα αποτελέσει ευκαιρία να προσκληθεί η Ελλάδα.
Οι Υπουργοί είχαν επίσης ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις αντίστοιχες πολιτικές τους για τις υποδομές και τις μεταφορές. Συμφώνησαν ότι υπάρχει κοινό έδαφος να ενισχυθούν οι διμερείς σχέσεις τους σε αυτούς τους δύο τομείς.
Συμφώνησαν επίσης να προωθήσουν τη συνεργασία μεταξύ γαλλικών και ελληνικών εταιρειών για κοινά έργα σε τρίτες χώρες.
Η κ. Elisabeth Borne δήλωσε ότι: «Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ελλάδας είναι βαθιά και έντονα φιλοευρωπαϊκές, αλλά η ΕΕ πρέπει να μεταρρυθμιστεί, να γίνει πιο ευανάγνωστη, κατανοητή και να επιδιώξει την κοινωνική εναρμόνιση εκ των άνω.
Η Γαλλία και η Ελλάδα θα εργαστούν χέρι-χέρι και γι’ αυτό το στρατηγικό στόχο, χέρι – χέρι με τα υπόλοιπα μέλη της Οδικής Συμμαχίας.
Ταυτόχρονα, θα ενισχύσουμε τη διμερή συνεργασία μας για να συνεργαστούμε στενότερα για τα προγράμματα / projects στους τομείς των μεταφορών και υποδομών τόσο στις χώρες μας όσο και σε τρίτες χώρες.
Κάποια έργα έχουν ήδη εντοπιστεί και τα υπουργεία και οι υπηρεσίες μας θα εργαστούν από κοινού μέσα στους επόμενους μήνες».
Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε ότι: «η Ελλάδα και η Γαλλία έδωσαν σήμερα ένα νέο ρυθμό στην ενίσχυση και επέκταση της συνεργασίας και της συνέργειας τους στους τομείς των μεταφορών και των υποδομών, τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ, όσο και αναφορικά με τις τρίτες χώρες.
Πιστεύουμε ότι στην ΕΕ με δίκαιες ρυθμίσεις και επαρκείς ελέγχους μπορούμε να υλοποιήσουμε το όραμα για ανταγωνιστικές και βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα και η Γαλλία συμφώνησαν ότι το Οδικό Πακέτο αποτελεί ευκαιρία για την αναδιάρθρωση και την προώθηση των αναγκαίων αλλαγών στις οδικές μεταφορές προκειμένου να επιτευχθεί μια εύρυθμη ευρωπαϊκή αγορά, η οποία θα συμπεριλαμβάνει και θα διασφαλίζει τους όρους ενός θεμιτού ανταγωνισμού, την προώθησή των νέων τεχνολογιών για την βελτίωση των ελέγχων και για τα κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων στον τομέα.
Στις διμερείς σχέσεις μας, αποφασίσαμε να διερευνήσουμε όλες τις δυνατότητες για να εντατικοποιήσουμε τη συνεργασία μας σε βασικά έργα υποδομών.
Τέλος, πιστεύουμε ότι υπάρχει ευρύ περιθώριο για συνέργειες μεταξύ των εταιρειών μας, για την από κοινού υλοποίηση έργων υποδομής και άλλων έργων σε τρίτες χώρες, συνδυάζοντας την εμπειρία και τις γνώσεις τους».
Με εκπλήσσει η επιμονή του κ. Υπουργού να υποστηρίζει την υπαγωγή και των Ελλήνων μεταφορέων, που διενεργούν διεθνείς μεταφορές, στην έννοια των « αποσπασμένων εργαζομένων ». Ενώ δεν έχω φυσικά καμία αντίρρηση για την Ελληνο-Γαλλική φιλία και στις μεταφορές, ο κ. Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με την θέση του αυτή, την οποία υποστήριξε και στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ της 5ης Δεκεμβρίου 2017, συντάσσεται με τη θέση των ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν και στις διεθνείς οδικές μεταφορές το θεσμό και τις συνέπειες της απόσπασης των εργαζομένων, αποκλειστικά ως μέτρο περιορισμού του ανταγωνισμού και προστασίας των συμφερόντων των μεταφορέων που εδρεύουν εντός της δικής τους επικράτειας, με το οποίο οι Έλληνες Αυτοκινητιστές Διεθνών Μεταφορών διαφωνούν. Ελλάς το μεγαλείο σου !!!!