To 2017 αποτέλεσε έτος – σταθμό για τον ΟΛΠ, δεδομένου ότι η εταιρεία άλλαξε διαχείριση, με την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού από τον όμιλο της China Cosco Shipping.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με στελέχη του νέου management στόχος είναι ο ΟΛΠ να καταστεί διεθνής επιβατικός και εμπορευματικός κόμβος.
Στο πλαίσιο αυτό, 4 είναι οι στρατηγικοί επιχειρηματικοί άξονες:
1.Ηγετική θέση για την homeport κρουαζιέρα στη Μεσόγειο: Προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών της homeport κρουαζιέρας (ως λιμάνι εκκίνησης), από τους οποίους στόχος είναι οι 100.000 να προέρχονται από την Κίνα, με σκοπό να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος στην τοπική οικονομία.
Θα γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν στην αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.
2.Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο: Εγκατάσταση νέας Πλωτής Δεξαμενής και αναβίωση της δραστηριότητας της Ναυπηγοεπισκευής, μέσω της προσέλκυσης 350-450 πλοίων ανά έτος ως απόρροια της καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και αποτελεσματικής εξυπηρέτησης.
3.Νότια πύλη για το Σινο-Ευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών για τον κλάδο των οχηματαγωγών (Ro-Ro) και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.
4.Πύλη για την μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα: Διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσω στοχευμένων επενδύσεων (π.χ. πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι, τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ έφτασαν τα 11,3 εκατ. ευρώ (+68,6%%), με άνοδο 7,7% στο κύκλο εργασιών.