Την έλευση του giga carrier «Cosco Shipping Taurus» στο λιμάνι του Πειραιά εξήρε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, στη χθεσινή πανηγυρική τελετή που διοργάνωσε η ΣΕΠ / Cosco, αφήνοντας – ωστόσο – αιχμές για το master plan του ΟΛΠ.
Για τον κατάπλου του «Cosco Shipping Taurus», ενός από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ο υπουργός Ναυτιλίας σχολίασε ότι αποτελεί την απαρχή μιας νέας – γόνιμης εποχής για τον Πειραιά, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ανταγωνιστικά λιμάνια του εξωτερικού.
Αναφερόμενος στην ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ, που σύμφωνα με στελέχη της ΣΕΠ θα λειτουργεί πλήρως τον Αύγουστο και θα μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα δύο giga cariers, με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων, υπογράμμισε ότι είναι ενταγμένη στις υποχρεωτικές επενδύσεις στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.
«Είναι ένα σημαντικό έργο, γιατί αναβαθμίζει το λιμάνι και του δίνει μεγάλη μεταφορική ικανότητα, αφού πλέον θα μπορούν να το προσεγγίσουν τα μεγαλύτερα πλοία σε φορτίο κοντέινερ», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι «η εγκατάσταση της νέας πλωτής δεξαμενής των 80.000 τόνων, σε περίπου ένα μήνα, θα απελευθερώσει τους “ναρκωμένους πνεύμονές” της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».
Ωστόσο, σε ένα σημείο της ομιλίας του αναφέρθηκε σε «περιβαλλοντικές διαφωνίες» με τη Cosco, κάτι το οποίο – σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές – αποτέλεσε αιχμή του υπουργού Ναυτιλίας για επιμέρους πτυχές του master plan του ΟΛΠ.
Φ. Φωτ.