Στην παρουσίαση ενός πενταετούς στρατηγικού σχεδίου αναδιάρθρωσης (Deliver 2022) προχώρησαν τα Ιταλικά Ταχυδρομεία (Poste Italiane), αποσκοπώντας στην ενίσχυση των καθαρών κερδών κατά 13% την προσεχή πενταετία.
Ο μεγαλύτερος εργοδότης της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι η λειτουργική κερδοφορία θα βελτιωθεί σημαντικά από τα 1,1 δισ. ευρώ το 2017 στα 1,8 δισ. ως το 2022, οδηγώντας στην αύξηση των εσόδων και στην περιστολή δαπανών σε όλους τους τομείς του ομίλου.
Ακόμη, ανακοίνωσε ότι απώτερος στόχος είναι η προσαρμογή των Ιταλικών Ταχυδρομείων στην εποχή της ψηφιοποίησης και του αυτοματισμού, καθώς το μοντέλο των online παραδόσεων της Amazon φαίνεται να εξαπλώνεται ραγδαία στη χώρα.
Σε κάθε περίπτωση, τα Ιταλικά Ταχυδρομεία ανακοίνωσαν ότι ελπίζουν να περιορίσουν την απώλεια εσόδων που καταγράφουν στο κομμάτι του επιστολικού ταχυδρομείου, ενισχύοντας τις παραδόσεις δεμάτων από online εμπόρους όπως η Amazon.
Υπενθυμίζεται ότι, πρόσφατα η Poste Italiane υπέγραψε συμφωνία με τα εργατικά σωματεία του ταχυδρομικού κλάδου ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει ότι τα δέματα θα παραδίδονται κατά τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα.
Μελλοντικός στόχος της Poste Italiane είναι η παράδοση πάνω από 100 εκατ. δεμάτων το χρόνο ως το 2022, εν συγκρίσει με τα 35 εκατ. που παρέδωσε το 2017.
Σε δηλώσεις του ο Matteo del Fante, διευθύνων σύμβουλος της Poste Italiane, τόνισε ότι «κάθε τμήμα μας θα κάνει πολλά μικρά βήματα προς τα εμπρός, τα οποία μαζί θα συντελέσουν σε ένα τεράστιο άλμα για την Poste Italiane».
Σύμφωνα με τους Financial Times, αναλυτές της JPMorgan σχολιάζουν ως φιλόδοξους τους νέους στόχους των Ιταλικών Ταχυδρομείων.
Επιγραμματικά οι στόχοι του πλάνου «Deliver 2022» της Poste Italiane είναι οι εξής:
Οικονομικοί Στόχοι
Έσοδα Ομίλου: 11,2δισ. ευρώ (2017: 10,6 δισ. ευρώ)
Λειτουργικά Κέρδη: 1,8 δισ. ευρώ (2017: 1,1 δισ. ευρώ)
Καθαρά Κέρδη: 1,2 δισ. ευρώ (2017: 0,7 δισ. ευρώ)
Καθαρή Οικονομική Θέση: 0,8 δισ. το 2017 σε 1,7 δισ. το 2022
Μερισματική Πολιτική: Τιμή μετοχής 0,42 ευρώ, που θα αυξάνεται κατά 5% ετησίως ως το 2020 με ελάχιστη αποπληρωμή του 60% το 2021 και το 2022.
Ταχυδρομείο, Δέματα, Διανομή
Έσοδα ανά τομέα: 3,5 δισ. ευρώ (2017: 3,6 δισ. ευρώ) με αυξημένα έσοδα από τα δέματα, που θα αντισταθμίσουν την πτώση των ταχυδρομικών αποστολών
Έσοδα από παράδοση αγαθών: 1,2 δισ. ευρώ (2017: 0,7 δισ. ευρώ) με διαρκείας ανάπτυξη λόγω της επέκτασης της B2C αγοράς
Έσοδα/Εργαζόμενοι: Αύξηση από τις περίπου 60.000 ευρώ το 2017 στα περίπου 68.000 ευρώ το 2022.
Επιχειρησιακοί Στόχοι
Εφαρμογή νέου μοντέλου κοινής παράδοσης επιστολών-δεμάτων
Στόχος τα 100 εκατ. δέματα που παραδίδονται από ταχυδρομικούς υπαλλήλους (2017: 35 εκατ. δέματα)
Αύξηση μεριδίου B2C αγοράς στο 40% (2017: 30%).
Β. Βεγιάζη