Το αργότερο μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία που αφορά στη μεταβίβαση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στην εταιρεία ειδικού σκοπού “South Europe Gateway Thessaloniki Ltd” (SEGT), όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κύκλοι της κοινοπραξίας “DIEP GmΒH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd”, στην οποία περνά το πλειοψηφικό πακέτο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για το κλείσιμο της συναλλαγής απομένουν η καταβολή του τιμήματος των 231,9 εκατ. ευρώ και -αμέσως μετά- η αλλαγή των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.
Στην κοινοπραξία που συνέστησε τη SEGT μετέχουν με ποσοστό 47% το γερμανικό fund DIEP GmΒH, με έδρα το Μόναχο, με μερίδιο 33% η Terminal Link SAS (η μητρική της οποίας, CMA CGM, είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο) και με το υπόλοιπο 20% η Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, με έδρα τη Λευκωσία. Στο ελληνικό δημόσιο παραμένει μετοχική συμμετοχή 7,22%.
Υπενθυμίζεται ότι ο ιδιώτης έχει δεσμευτεί για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, όπως έχουν επανειλημμένα επισημάνει στελέχη της κοινοπραξίας, στόχος είναι η βασικότερη επένδυση του “πακέτου” (η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται και mainliners, ήτοι μεγάλα πλοία τύπου New Panamax), να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, εντός τετραετίας (ενώ μέσα σε 18 μήνες από την ανάληψη της διοίκησης αναμένεται να αποκτηθούν μία ή δύο γερανογέφυρες).