Νέους κανόνες για την καλύτερη προστασία των αερομεταφορών της ΕΕ και τη διασφάλιση του δίκαιου ανταγωνισμού στις αεροπορικές μεταφορές ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη θέσπιση ενός νέου νόμου για τη δημιουργία αποτελεσματικότερου μηχανισμού αντιμετώπισης των καταγγελιών για τη διερεύνηση πιθανών αθέμιτων πρακτικών από αεροπορικές τρίτων χωρών, όπως οι επιδοτήσεις σε αεροπορικές εκτός ΕΕ, η προτιμησιακή πρόσβαση στις υπηρεσίες αερολιμένων ή η αθέμιτη τιμολόγηση από μη -Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί, μετά από καταγγελία ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας, ομάδας αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ, κράτος-μέλος ή με δική της πρωτοβουλία, να διερευνήσει ενδεχόμενες αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Αν διαπιστώσει «ζημία» ή «απειλή ζημίας» σε μια αεροπορική εταιρεία της ΕΕ, μπορεί να προτείνει αντισταθμιστικά μέτρα για την αντιστάθμιση της ζημίας, όπως οικονομικά ή επιχειρησιακά μέτρα.
Η πρόταση αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κλάδος των αερομεταφορών της Ένωσης παραμένει ανταγωνιστικός και ότι διασφαλίζεται η συνδεσιμότητα της ΕΕ, βρίσκοντας νέες ευκαιρίες στην αγορά και απομακρύνοντας τα υπάρχοντα εμπόδια.
Ταχύτερη διερεύνηση
Όπως σημειώνεται στο ψήφισμα της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, οι έρευνες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 12 μήνες της διετούς προθεσμίας για τη διεξαγωγή των διαδικασιών.
Στις περιπτώσεις όπου υπάρχει κίνδυνος άμεσης και μη αναστρέψιμης ζημίας στους αερομεταφορείς της ΕΕ, ο χρόνος της διαδικασίας θα μπορούσε να μειωθεί στους 6 μήνες.
Επίσης, «προσωρινά επανορθωτικά μέτρα» μπορούν να ληφθούν όταν οι έρευνες είναι ακόμη σε εξέλιξη και όταν υπάρχει κίνδυνος αμετάκλητης ζημιάς των αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ.