Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, απευθυνόμενος σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Άρτα, με πρωτοβουλία της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υπό την πρόεδρο της Επιτροπής TRAN, Καρίμα Ντέλλι, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σημασία που έχει για τη Δυτική Ελλάδα και την ανάπτυξή της, ο άξονας της Ιόνιας Οδού, καθώς και στην ελληνική ναυτιλία, που εκπροσωπεί το 50% των θαλάσσιων μεταφορών της Ευρώπης και το 20% των θαλάσσιων μεταφορών του κόσμου.
Με αφορμή την μείωση του προϋπολογισμού για την πολιτική συνοχής κατά 7%, σύμφωνα με ανακοίνωση Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο 2021-2027, ζήτησε τη συνεργασία όλων για μια Ευρώπη που θα προωθεί μηχανισμούς μείωσης των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων και κατ επέκταση των αποκλεισμών.
«Η Ευρώπη όταν μιλά για εδαφική συνοχή πρέπει και να το εννοεί. Αν δεν το εννοεί τότε θα διευρύνεται επικίνδυνα το έλλειμμα εμπιστοσύνης των πολιτών στο ευρωπαϊκό εγχείρημα», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι παρόλη τη μείωση των κονδυλίων για την πολιτική συνοχής, ακόμη και η τρέχουσα περίοδος οξύνει τις ανισότητες, δεδομένου ότι η κατανομή γίνεται βάσει του ΑΕΠ, προβληματισμός που συναντάται και στη χρηματοδότηση από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Συνδυασμένων Μεταφορών.
Ο κ. Κουρουμπλής πρότεινε «να αλλάξουν οι δείκτες και να συμπεριληφθούν νέοι, όπως η ανθρώπινη ανάπτυξη, η κοινωνική πρόοδος και ο περιφερειακός ανταγωνισμός.
Έτσι, τα νησιά με μικρό αριθμό κατοίκων θα λαμβάνουν μέρος της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Άλλωστε, τα νησιά του Αιγαίου αποτελούν και το θαλάσσιο όριο της Ευρώπης με την Ασία.»
Όπως είπε: «Αν δεν συμπεριληφθούν τέτοιοι νέοι δείκτες για την κατανομή των πόρων, τότε οι νησιώτες θα συνεχίσουν να αισθάνονται ότι δεν είναι ευρωπαίοι πολίτες.»
Αναφερόμενος στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου, ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι οι ελληνικές προτάσεις αφορούν τους θαλάσσιους διαδρόμους, τα διευρωπαϊκά δίκτυα για τους πολύτροπους συνδυασμούς μεταφορών, ώστε να προχωρήσει η ανάπτυξη της Ευρώπης προς τη Μέση και την Άπω Ανατολή.