Αυξημένα κατά 38% ήταν τα καθαρά κέρδη των Ιταλικών Ταχυδρομείων (Poste Italiane), στο α’ τρίμηνο του 2018, φτάνοντας τα 485 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, η Poste Italiane πέτυχε αύξηση εσόδων του ταχυδρομικού ομίλου κατά 1,8% στα 2,9 δισ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται από ταχυδρομικές αποταμιεύσεις.
Παράλληλα, τα EBIT σημείωσαν άνοδο 34% στα 703 εκατ. ευρώ.
Στο κομμάτι του «Mail, Parcels & Distribution», τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,8% στα 898 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τα EBIT που σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 263εκατ.
Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στα καθαρά κέρδη του τμήματος, όπου επετεύχθη καθαρή κερδοφορία 174 εκατ., έναντι 80 εκατ. το α ‘τρίμηνο του 2017.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις του εν λόγω τμήματος, τα Ιταλικά Ταχυδρομεία αναφέρουν ότι «Ενώ τα έσοδα από τρίτους στο εν λόγω τμήμα μειώθηκαν ελαφρώς (-1,8%) στα 898 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017 (€914 εκατ.), η ποσοστιαία μείωση αντιπροσωπεύει μια εικόνα βελτίωσης στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου (-2,4%) και οδηγείται από τα μέτρα που ελήφθησαν για τη βελτίωση της ποιότητας των παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών και την αποτελεσματικότητα των σχετικών διαδικασιών λειτουργίας.
Η θετική εξέλιξη των εσόδων, καθώς και η πειθαρχία κόστους οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των EBIT στα 263 εκατ. ευρώ, αυξημένα σχεδόν κατά 95%».
Ακόμη, αναφέρεται ότι το τμήμα επιδεικνύει «λειτουργική βελτίωση σύμφωνα με τους στόχους του 2018».
Το τμήμα «Δεμάτων» σημείωσε έσοδα ύψους 175 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του έτους, αυξημένα κατά 0,9%, τα οποία αναμένεται να βελτιωθούν σταδιακά στα επόμενα τρίμηνα.
Η διαρκής αύξηση του όγκου δεμάτων σημείωσε αύξηση 5,4%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Poste Italiane χειρίστηκε συνολικά δέματα άνω των 29 εκατ. στο α’ τρίμηνο του έτους, έναντι 28 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.
Για το εν λόγω τμήμα, η Poste Italiane σχολιάζει ότι «ο όγκος δεμάτων του ομίλου αναπτύσσεται σύμφωνα με το 5ετές σχέδιο (σ.σ. “Deliver 2022”). Οπότε με το παραδοσιακό ταχυδρομείο να μειώνεται λόγω διαδικτύου, το τμήμα δεμάτων εκμεταλλεύεται την δυναμική ανάπτυξη της αγοράς του e-commerce.
Ωστόσο, ο όγκος ταχυδρομείου στο α’ τρίμηνο κατάφερε να «φρενάρει» την απότομη πτώση (-3% στο 1Q του 2018 αντί -9,1% το 1Q του 2017), χάρη στην αύξηση του ταχυδρομείου που χρησιμοποιείται κυρίως για την παράδοση διεθνών εισερχόμενων πακέτων που χρησιμοποιούνται για το ηλεκτρονικό εμπόριο».
Ακόμη τονίζεται ότι, «η μέση τιμή ταχυδρομικών αποστολών αυξήθηκε κατά 3% περίπου, ενώ η μέση τιμή δεμάτων υποχώρησε περίπου 4%, αντανακλώντας το μεταβαλλόμενο μείγμα όγκων από C2C/B2B σε B2C».
Αποδίδει καρπούς το «Deliver 2022»
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του εν λόγω τριμήνου, ο Matteo Del Fante, διευθύνων σύμβουλος της Poste Italiane δήλωσε: «Οι θετικές επιδόσεις της Poste Italiane στο πρώτο τρίμηνο καταδεικνύουν τον άμεσο αντίκτυπο του “Deliver 2022”, του πενταετούς στρατηγικού μας σχεδίου βασισμένου σε συντηρητικές υποθέσεις με πολύ χαμηλό κίνδυνο εκτέλεσης.
Κάθε τμήμα του ομίλου συνέβαλε σε αυτά τα αποτελέσματα και ο πραγματικός αντίκτυπος παρατηρείται ήδη τόσο στο λειτουργικό, όσο και στο καθαρό κέρδος.
Κατά το πρώτο τρίμηνο επετεύχθησαν πολλά “ορόσημα” που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε τη θέση μας ως την πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική επιχείρηση διανομής της Ιταλίας.
Οι συμφωνίες διανομής αυξάνουν το φάσμα των προϊόντων που μπορούμε να προσφέρουμε μέσω του εκτεταμένου δικτύου μας στα 34 εκατ. πελάτες μας, ενώ η ανάπτυξη του νέου μοντέλου “Joint Delivery” θα επιτρέψει στην Poste Italiane να αξιοποιήσει πραγματικά την ταχέως αναπτυσσόμενη e-commerce αγορά δεμάτων».
Β. Βεγιάζη