Εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλο.
Ο χωρικός σχεδιασμός και οι χρήσεις γης στην περιοχή του έργου καθορίζονται από το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ν. 4277/2014, φ.ε.κ. Α’ 156).
Το μήκος του πρώτου τμήματος «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας είναι περίπου 12,8 km, ενώ στο έργο περιλαμβάνονται επίσης η συνδετήρια σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 και 3, μήκους 770 m περίπου, καθώς και η σήραγγα πρόσβασης και ο χώρος εναπόθεσης και συντήρησης συρμών στη λεωφόρο Κατεχάκη μήκους 600 m περίπου.
Το έργο περιλαμβάνει δεκαπέντε υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή) και εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα (ΕΥΔΑΠ, Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση, Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού, Φορμίωνος, Πανεπιστημιούπολη, Δικαιοσύνης, ΤΒΜ Κατεχάκη και ΓΝΑ).
Η αρχή και το πέρας του έργου τοποθετούνται στα φρέατα Βεΐκου και Κατεχάκη αντίστοιχα. Η σύνδεση της συνδετήριας σήραγγας με την κύρια Γραμμή 4 και με τη υφιστάμενη συνδετήρια σήραγγα των Γραμμών 2 και 3 γίνεται αντίστοιχα με την σήραγγα διακλάδωσης Αμερικής και με τη σήραγγα διακλάδωσης Εθνικού Κήπου. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι προβλέψεις για τη σύνδεση με τη μελλοντική Γραμμής 5.
Η διαγωνιστική διαδικασία του έργου, ύψους 1,45 δις. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη, με 3 σχήματα να συνεχίζουν στην επόμενη φάση.
Οι 3 κοινοπραξίες είναι οι εξής: ΤΕΡΝΑ – Vinci -Siemens, J&P Άβαξ – Ghella – Alstom Transport και Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.