Συνεχίζει να παραμένει «φτωχός συγγενής» στην κρουαζιέρα η Ελλάδα. Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA) δημοσίευσε τον ετήσιο απολογισμό για την οικονομική συμβολή του κλάδου, από τον οποίο προκύπτουν τα ακόλουθα:
-Η Ελλάδα, το 2015, διατήρησε την κατάταξή της ως ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη, με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών. Πρώτη είναι η Ιταλία (21,7%) και δεύτερη η Ισπανία (19%).
-Ως σημαντικότερα λιμάνια προορισμού αναδείχθηκαν η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, ενώ μέσα στο 2015 980.049 επιβάτες εκκίνησαν κρουαζιέρα από τον Πειραιά.
-Σε οικονομικά μεγέθη, στην Ελλάδα, οι άμεσες δαπάνες της κρουαζιέρας, για το 2015, άγγιξαν τα 489 εκατομμύρια ευρώ (-3,3% σε σχέση με το 2014), ενώ 9.983 εργαζόμενοι στον κλάδο, σε εγχώριο επίπεδο, συμβάλλουν με περισσότερα από 188 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Για την Ιταλία, το αντίστοιχο μέγεθος για τις δαπάνες είναι 4,55 δις. και για την Ισπανία 1,32 δις.
Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι τα ελληνικά λιμάνια δεν αποτελούν λιμάνια εκκίνησης κρουαζιέρας, αλλά transit λιμάνια.
Ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και Εκτελεστικό μέλος της CLIA Ευρώπης, αναφέρει σχετικά: «Η κρουαζιέρα αποτελεί ένα ανερχόμενο αλλά ταυτόχρονα, με πολύ θετικές προοπτικές κλάδο του τουρισμού, που συμβάλλει πολύπλευρα στην ευρωπαϊκή οικονομία.
Μία χώρα σαν την Ελλάδα, με προορισμούς μοναδικής ομορφιάς και ποικιλίας, με ιστορία και πολιτισμό, μπορεί και θα πρέπει να εξελιχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας και μάλιστα για όλο το χρόνο.
Η πληθώρα των προορισμών και η πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους ευνοεί επιχειρησιακά την κρουαζιέρα, ενώ το καλό κλίμα και η στρατηγική γεωγραφική θέση της θα μπορούσε να αναδείξει πολλές νέες αγορές και προορισμούς.
Αν μάλιστα υπάρξει σωστή, ενιαία και οργανωμένη υποστήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα, τόσο στην τουριστική ανάπτυξη, όσο και στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας».