Μόλις δύο εβδομάδες πριν την εκπνοή της προθεσμίας που έχει η Cosco για την απόκτηση της Orient Overseas International Ltd (μητρική της OOCL), εξακολουθούν να εκκρεμούν σημαντικά ρυθμιστικά εμπόδια που πρέπει να διευθετηθούν.
Στο τελευταίο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο της Alphaliner, υπογραμμίζεται ότι ενώ η συμφωνία ύψους 6,27 δισ. δολ. πρέπει να ολοκληρωθεί ως τις 30 Ιουνίου του 2018, και παρόλο που η Cosco έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι «η συμφωνία είναι σε καλό δρόμο», δύο προϋποθέσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν τη συναλλαγή.
Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Cosco είναι κρατική, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δεν έχει δώσει ακόμα την επίσημη έγκρισή του για τη συμφωνία. Επίσης, εκκρεμεί το «πράσινο φως» την Επιτροπή Ξένων Επενδύσεων των ΗΠΑ (CFIUS).
Υπενθυμίζεται ότι, κατά το παρελθόν, η CFIUS έχει ασκήσει βέτο σε μια σειρά από συμφωνίες για τη συμμετοχή Κινέζων επενδυτών, υποστηρίζοντας ότι αποτελούν «απειλή για την εθνική ασφάλεια».
«Η λήψη έγκρισης από την CFIUS φαίνεται να είναι ένα περίπλοκο ζήτημα για την ολοκλήρωση της εξαγοράς, και η Cosco δεν έχει δώσει καμία επίσημη διευκρίνιση σχετικά με την κατάσταση των διαπραγματεύσεων που διεξάγει με την Επιτροπή μέχρι τώρα», αναφέρει η Alphaliner.
Συμπληρώνεται δε ότι «παρόλο που η Cosco φαίνεται να προτείνει την εκποίηση ή επαναδιαμόρφωση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Long Beach (LBCT) -ιδιοκτησίας της OOCL- για να συμβάλει στο μετριασμό των ανησυχιών που εγείρονται, καμία λεπτομέρεια του προωθούμενο σχεδίου δεν έχε δημοσιοποιηθεί ως σήμερα».
«Σε κάθε περίπτωση, η Cosco θα μπορούσε χωρίς κάποιο πέναλτι να αποχωρήσει από το deal», αναφέρει η Alphaliner συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «ακόμη και αν η έγκριση της CFIUS δεν δοθεί εντός της προθεσμίας, αυτό δεν σημαίνει ότι η εξαγορά θα ακυρωθεί.
Οι COSCO και OOIL θα μπορούσαν να συμφωνήσουν αμοιβαία να παρατείνουν την προθεσμία πέραν της προκαθορισμένης ημερομηνίας (30 Ιουνίου 2018)», καταλήγει η Alphaliner.
B.B.