Τέλος, αρχής γενομένης από την 21η Ιουλίου, θα αποτελεί η εργοταξιακή κατάληψη στο Σταθμό Σιντριβάνι/Έκθεση του μετρό Θεσσαλονίκης, μπροστά στη ΔΕΘ, στο ρεύμα προς δυτικά της οδού Εγνατίας, καθώς επανέρχεται η κυκλοφορία στην κανονική της μορφή, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Παράλληλα:
-Επεκτείνεται το πεζοδρόμιο που βρίσκεται στην οδό Εγνατία, μπροστά από τη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. και το πλάτος του αυξάνεται στα 2 μέτρα.
–Διαμορφώνεται κεντρική νησίδα, διαχωριστική των δυο ρευμάτων πορείας επί της οδού Εγνατίας, με συνέπεια να διαθέτει τρεις λωρίδες πορείας προς ανατολικά και δυο λωρίδες κυκλοφορίας προς δυτικά.
Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», τους τελευταίους 9 μήνες αποκαταστάθηκε η εύρυθμη κυκλοφορία και η επιστροφή της πόλης στην κανονικότητα με τις εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
Στον Σταθμό Σιντριβάνι, δόθηκε στην κυκλοφορία το ρεύμα πορείας της οδού Εγνατίας προς ανατολικά, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας από τη συμβολή της Εγνατίας με την οδό Αγγελάκη μέχρι το ύψος της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. απομακρύνοντας τμήμα της εργοταξιακής εγκατάστασης του μετρό.
Στον Σταθμό Δημοκρατίας, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην οδό Μοναστηρίου, αποδίδοντας 3 λωρίδες κυκλοφορίας στο ρεύμα πορείας προς δυτικά και τμήματα των οδών Οδυσσέως και Προμηθέως στο ύψος της συμβολής τους με την οδό Μοναστηρίου.
Απομακρύνθηκαν, επίσης, οι εργοταξιακές καταλήψεις στην οδό Μοναστηρίου στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ. Καλού και Αγ. Πάντων, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας στο ρεύμα εισόδου προς την πόλη (πορεία προς ανατολικά) και 2 λωρίδες κυκλοφορίας στο ρεύμα προς δυτικά.
Επιπλέον, στην πλατεία Δημοκρατίας επετράπη και πάλι στο ρεύμα εισόδου προς την πόλη η στροφή αριστερά προς την οδό Λαγκαδά.
Στον Σταθμό Αγίας Σοφίας, καταστάθηκε και πάλι η οδό Αγίας Σοφίας, στο τμήμα νότια της οδού Εγνατίας, αμφίδρομη, μετά από 4,5 χρόνια μονοδρόμησης, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας, μια ανά κατεύθυνση.
Στον Σταθμό Παπάφη, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στη Λεωφόρο Κ. Καραμανλή με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στο τμήμα μεταξύ των οδών Παπάφη και Κορυτσάς, απομακρύνοντας πλήρως την εργοταξιακή εγκατάσταση του μετρό.
Στον Σταθμό Φλέμινγκ, δόθηκε στην κυκλοφορία τμήμα της οδού Αλεξάνδρου Φλέμινγκ, μεταξύ των οδών Δελφών και Ροστάν, με αποτέλεσμα τη σύνδεση της οδού Δελφών με τις οδούς Στρατηγού Καλλιδοπούλου και Φλέμινγκ.
Στον Σταθμό Ανάληψη αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην οδό Δελφών, με δύο λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση, στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα.
Χωρίς εργοταξιακή κατάληψη στις εισόδους της η φετινή ΔΕΘ
Με αφορμή την παραπάνω εξέλιξη, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε:
«Συνεπής στις υποσχέσεις της σχετικά με την απελευθέρωση κεντρικών δρόμων από τις εργοταξιακές καταλήψεις, η Αττικό Μετρό ΑΕ επαναφέρει σε κανονική κυκλοφορία και το ρεύμα προς δυτικά στο Σταθμό Σιντριβάνι/Έκθεση, μπροστά από την ΔΕΘ.
Η μεγάλη πρόοδος των εργασιών και η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, επιτρέπουν πλέον στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής αυτής την επαναφορά της πόλης στην κανονικότητα.
Φέτος που θα υποδεχθούμε στη ΔΕΘ το πρώτο δικό μας βαγόνι, το βαγόνι του Μετρό της Θεσσαλονίκης, θα είναι και η πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, που η Έκθεση θα διεξαχθεί χωρίς εργοταξιακές καταλήψεις στις εισόδους της λόγω έργων μετρό».