Προς το ηλεκτρονικό εμπόριο στρέφονται όλο και περισσότερες εταιρείες ανά τον κόσμο, επιχειρώντας να διευρύνουν τους ορίζοντες της εξωστρέφειας τους, μέσω ψηφιακών καναλιών, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ.
Η αξία της παγκόσμιας αγοράς e-commerce εκτιμάται ότι υπερέβη το €1,42 τρις το 2015, ενώ ο πήχης για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις μπαίνει από τους αναλυτές στα €2,1 τρις για το 2019.
“Ατμομηχανή” του παγκόσμιου e-commerce παραμένει η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, που το 2015 εισέφερε το 38% των εσόδων της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνει το “IDATE’s DigiWorld Yearbook 2016”, “ατμομηχανή” του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει και θα παραμείνει η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Όπως προκύπτει από τα συγκεκριμένα στοιχεία, η αγορά του e-commerce στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού ανήλθε σε €539,6 δις το 2015, αντιπροσωπεύοντας το 38% των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Η δυναμική και τα μεγέθη της ασιατικής αγοράς στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου γίνονται πιο εύκολα αντιληπτά, εάν υπολογίσει κανείς ότι, στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 και στις ΗΠΑ, ο τζίρος του e-commerce διαμορφώθηκε στα €390,2 δις και €379,4 δις αντίστοιχα, κατά το περασμένο έτος.
“Η αγορά του e-commerce φέρνει την επανάσταση στο χώρο των πωλήσεων παγκοσμίως. Αυτή η στροφή καταναλωτών και επιχειρήσεων προς τις ηλεκτρονικές αγορές δημιουργεί ένα σημαντικό αριθμό προκλήσεων τόσο σε θεσμικό και ρυθμιστικό επίπεδο, όσο και αναφορικά με τους κανόνες τους διεθνούς εμπορίου”,σχολιάζουν οι συντάκτες του “IDATE’s DigiWorld Yearbook 2016”.
Όπως, μάλιστα, εξηγούν οι συνθήκες πλέον έχουν ωριμάσει, ώστε αυτές οι προκλήσεις να αντιμετωπιστούν όχι μεμονωμένα, αλλά συνολικά και σε διεθνές επίπεδο.
Οφέλη
Οι αναλυτές υπογραμμίζουν, εξάλλου, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο, ειδικά στη δεδομένη οικονομική συγκυρία, μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύτιμο εργαλείο ειδικά για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
“Τοe-commerce ανατρέπει εκ βάθρων τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, διότι επιτρέπει στις επιχειρήσεις, και ιδίως τις ΜμΕ, να παρακάμψουν τις παραδοσιακές τακτικές και τους μεσάζοντες, τις μεγάλες αλυσίδες διανομής, και να προσεγγίσουν τους πελάτες τους μέσα από εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια”, σχολιάζουν σχετικά.
Προσθέτουν δε ότι ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες εταιρείες, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις προσφέρουν μια “χρυσή ευκαιρία” για αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας και μείωση του λειτουργικού κόστους.
Προς επίρρωσιν αυτού και θέλοντας να υπογραμμίσουν τα υψηλά κόστη, που καλούνται να επωμιστούν σήμερα οι ΜμΕ που επιχειρούν να εξάγουν τα προϊόντα τους, αναφέρουν ότι το κόστος των logistics για τις επιχειρήσεις με έσοδα κάτω των $5 εκατ. μπορεί να φτάσει μέχρι και το 42% των συνολικών τους εσόδων. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις εταιρείες με ετήσια έσοδα άνω των $500 εκατ. είναι λιγότερο από το 15%.