Μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας (όπως οι: Celestyal Cruises, Azamara Club Cruises, Celebrity Cruises, Princess Cruises, Cunard Line, Costa Cruises, Seabourn Cruise Line) χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά για turnaround, επιφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη στον ΟΛΠ και την τοπική κοινωνία.
Μάλιστα, η συνεργασία του ΟΛΠ με την Carnival Cruise Lines αναμένεται να συμβάλλει στην περεταίρω ανάπτυξη του homeporting, αφού το νεότευκτο πλοίο της Carnival Vista, μήκους 336 μέτρων, με μεταφορική ικανότητα 5.300 επιβατών, αναμένεται να μεταφέρει συνολικά πάνω από 50.000 επιβάτες, το καλοκαίρι του 2016, από και προς τον Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι αυτό αποτυπώνεται ήδη στα προσωρινά στοιχεία α’ εξαμήνου, με αύξηση 14% στο homeporting, σε σχέση με το 2015.
Ο Οργανισμός, προκειμένου να επιτύχει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πλοίου και επιβατών, ανέλαβε την υποχρέωση και υλοποίησε έγκαιρα την ολοκλήρωση των έργων και πλέον σε στεγασμένους χώρους 7.500 τ.μ., εξυπηρετεί με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο πάνω από 10.000 επιβάτες σε κάθε άφιξη-αναχώρηση.
Οι παρεμβάσεις έγιναν στους χώρους εντός και εκτός του Επιβατικού Σταθμού ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ και αφορούσαν βελτιώσεις των υφιστάμενων υποδομών – εξοπλισμού και έχουν συγκεκριμένα ως ακολούθως:
-Δημιουργία νέων στεγασμένων χώρων αναμονής επιβατών 1000 θέσεων με κλιματισμό και τον απαραίτητο εξοπλισμό για check in (60 θέσεις) των επιβατών.
-Διαμόρφωση του πρώτου ορόφου της αίθουσας αναχωρήσεων ως ιδιαίτερου χώρου αναμονής και έλεγχου (X-RAYS) των μελών του πληρώματος του πλοίου.
-Δημιουργία επιπλέον θέσεων για έλεγχο επιβατών, βαλιτσών και χειραποσκευών (Χ-RAYS).
Στην εκδήλωση για τους 5000 επιβάτες και τα 1.600 άτομα πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου “Carnival Vista”, που έπιασε στο λιμάνι σήμερα, παραβρέθηκαν στελέχη του Οργανισμού και ο Γενικός Διευθυντής κ. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος δήλωσε στους δημοσιογράφους: “Πέρα από την προσπάθεια που συνεχώς γίνεται από την πλευρά μας, μέσα από εμπορικές συμφωνίες και την υλοποίηση επενδύσεων για την προσέλκυση όλο και περισσότερων κρουαζιερόπλοιων για την αύξηση του home porting στην Ελλάδα, ενέργειες όπως αυτή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ενισχύουν την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος”.