Έντονη δυσφορία επικρατεί στον κλάδο των οδικών μεταφορέων, έπειτα από την 8η αναβολή που έδωσε το ΣτΕ στην προσφυγή του ΠΣΧΕΜ για το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Ειδικότερα, το ΣτΕ ανέβαλε, για 8η φορά, την εκδίκαση της αίτησης ακυρώσεως του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. που αφορά την απαγόρευση διέλευσης όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων μικτού βάρους σε όλο το οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας σε όλη τη χώρα. Η νέα δικάσιμος προσδιορίστηκε για τις 11/12/2018.
Άξιο αναφοράς είναι ότι η αίτηση ακυρώσεως του ΠΣΧΕΜ εισήχθη στις 12/9/2016.
Υπενθυμίζεται ότι τα ΦΔΧ αντιδρούν στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, εγείροντας ζήτημα συνταγματικότητας.
Επίσης, καταγγέλλουν ότι τα διόδια στους ιδιωτικοποιημένους αυτοκινητοδρόμους είναι ακριβά, ζητώντας τη μείωσή τους και ταυτοχρόνως, την έλλειψη ελέγχων στα αλλοδαπά.
Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι το μέτρο είναι αναγκαίο για λόγους οδικής ασφάλειας.
Χρ. Σπίρτζης: Η Τροχαία να κάνει καλύτερα τη δουλειά της στους παράπλευρους δρόμους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων
Για πλημμελείς ελέγχους της τροχαίας, αναφορικά με την απαγόρευση διέλευσης βαρέων αυτοκινήτων σε παράδρομους των Εθνικών Οδών, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
Με αφορμή διαδικασία ενημέρωσης της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής σχετικά με τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων, ο κ. Σπίρτζης απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών αναφορικά με τους πλευρικούς δρόμους στους αυτοκινητοδρόμους και σχετικά με τις παλαιές εθνικές οδούς.
«Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις στις κύριες εθνικές οδούς. Αυτό δεν ισχύει όμως για τα βαριά οχήματα και γι΄αυτό έγινε πολύ προσεγμένη και λεπτομερής δουλειά και οδήγησε στην έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων, σε ποια τμήματα του οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα πρέπει να απαγορευτεί η διέλευση των βαρέων οχημάτων», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε:
«Το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα ατυχήματα είναι γνωστό. Πρόσφατα, είχαμε τραγικό ατύχημα στο Καπανδρίτι που μια συμπολίτης μας έχασε τη ζωή της και ήταν πολύτεκνη, μητέρα 8 παιδιών. Δεν μπορούμε όμως εμείς ως υπουργείο, να διασφαλίσουμε ότι τα φορτηγά δεν θα περνάνε από το παράπλευρο δίκτυο.
Το θέμα αυτό είναι δουλειά της τροχαίας και τουλάχιστον στην περιοχή του Καπανδριτίου, του κόμβου Αγίου Στεφάνου, η Τροχαία δεν κάνει καθόλου καλά τη δουλειά της. Να μην πω ότι αυτό συμβαίνει ευρέως, αλλά τουλάχιστον στη συγκεκριμένη περιοχή, η Τροχαία δεν κάνει καλά τη δουλειά της για όποιον περνάει από εκεί».
Ο υπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι «τα θέματα αυτά θα λυθούν με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, επειδή υποχρεωτικά τα φορτηγά θα φέρουν εξοπλισμό για να είναι δυνατό να παρακολουθούνται και να διαπιστώνεται ότι δεν διέρχονται από παράδρομους, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια, μόνο και μόνο για να μπορούν κάποιοι να γλυτώνουν διόδια και να τα βάζουν στην τσέπη τους».