Αρνητική πρωτιά σημειώνει η χώρα μας, όσον αφορά στην ηλικία του στόλου φορτηγών που διαθέτει, καθώς νεότερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καταδεικνύουν ότι εξακολουθεί να κατέχει τα γηραιότερα φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ACEA, το 2016, ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών στη χώρα μας ήταν τα 18,8 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 12 έτη.
Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν τα 17,1 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 10,9 έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον νεότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην ΕΕ διαθέτει το Λουξεμβούργο, με μόλις 6,6 έτη, ακολουθούμενο από τη Γαλλία με 7,6 έτη και τη Δανία με 7,7.
Η εικόνα το 2015
Εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα, η κατάσταση δεν φαίνεται να παρουσιάζει βελτίωση, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών στην Ελλάδα ήταν τα 18,7 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 11,7 έτη.
Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων ήταν τα 16,8 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας άγγιζε μόλις τα 10,7 έτη.
Κίνητρα ανανέωσης του στόλου οχημάτων ζητούν οι Έλληνες μεταφορείς
Στο πλαίσιο αυτό, οι Έλληνες μεταφορείς ζητούν την ένταξη στα ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτήσεων της αντικατάστασης του στόλου οχημάτων, με έγκριση εξαίρεσης από την ευρωπαϊκή πολιτική.
“Ο κλάδος μας είναι από τους λίγους που δεν έχουν ενταθεί στα προγράμματα ΕΣΠΑ, με κύριο λόγο ότι η ευρωπαϊκή στρατηγική δεν υποστηρίζει την οδική μεταφορά, αλλά την σιδηροδρομική ή με πλωτά μέσα.
Επειδή η Ελλάδα, για γεωγραφικούς λόγους, δεν μπορεί να αναπτύξει ούτε τη σιδηροδρομική ούτε την πλωτή μεταφορά, θα πρέπει να ζητήσει εξαίρεση από την ευρωπαϊκή πολιτική, ώστε να υποστηριχθεί η οδική μεταφορά”, επισημαίνουν συνδικαλιστικά στελέχη των ΦΔΧ.