Αφού έμεινε «κουτσός» ο ΟΣΕ, λογικό είναι να προβληματίζουν οι οικονομικές του επιδόσεις.
Ο ΟΣΕ, το 2015, έχασε δυο μεγάλες πηγές εσόδων: την συντήρηση και ενοικίαση τροχαίου υλικού, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να στηρίζεται στις χρεώσεις της σιδηροδρομικής υποδομής και κυρίως, στην κρατική επιδότηση, η οποία βαίνει μειούμενη.
Όπως αναφέρει ο οργανισμός, η σημαντική υποχώρηση κατά 44,3 εκατ. ή 36,9% των εσόδων οφείλεται στην απώλεια του εσόδου ενοικίων Τροχαίου Υλικού, το οποίο μεταφέρθηκε στο δημόσιο, στη μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 8 εκατ. και στην, κατά 2,2 εκατ., μείωση των τελών υποδομής, λόγω πραγματοποίησης λιγότερων δρομολογίων, εξαιτίας ανεπάρκειας πόρων σε προσωπικό και τροχαίο υλικό του μεγαλύτερου πελάτη, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ΟΣΕ (μητρική εταιρεία) ανήλθε στα 76,7 εκατ., έναντι 120 εκατ. το 2014, με αποτέλεσμα οι λειτουργικές ζημιές να διευρυνθούν στα 66 εκατ., από 13,5 εκατ. το 2014.
Όσον αφορά τα έξοδα, οι κυριότερες κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση, όπως: η μισθοδοσία κατά 8,5%, οι αμοιβές τρίτων κατά 12,2% και οριακά κατά 1,2% οι αναλώσεις, οι οποίες κυμαίνονται στα περυσινά αυξημένα επίπεδα, με πρόθεση αύξησης στα επόμενα έτη.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ έχει αναλάβει την εποπτεία και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει αποσχιστεί από τον ΟΣΕ και δεν αποτελεί θυγατρική του εταιρεία, τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.