Ένα ποσοστό μικρότερο από το ¼ των Βρετανών δεν γνωρίζει τον όρο «έξυπνες πόλεις», σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η Pospiscope.
Η έρευνα «Smart in the City», η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.500 καταναλωτών, αποτυπώνει τη γνώμη των πολιτών σχετικά με τις «έξυπνες πόλεις» και τα βασικά χαρακτηριστικά τους.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι μόνο το 23% των ανθρώπων έχει ακούσει για τον όρο «έξυπνη πόλη». Μεταξύ των νέων ανθρώπων, ωστόσο, το ποσοστό αυτό αυξάνεται. Αν και μπορεί να μην έχουν ακούσει το όρο «smart cities», οι πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τις «έξυπνες πόλεις», όπως τα «έξυπνα δίκτυα» ενέργειας και τα ευφυή συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, αξιολογούνται πολύ θετικά από τους ίδιους τους πολίτες.
Τα οφέλη των «έξυπνων λειτουργιών»
Όταν οι πολίτες ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας ποιες λειτουργίες της “έξυπνης πόλης” θεωρούν ως τις πιο χρήσιμες και ως αυτές που παρέχουν ένα πραγματικό όφελος οι απαντήσεις είχαν ως εξής: “έξυπνο” νερό (89%), “έξυπνες” κατασκευές (85%), “έξυπνη” ενέργεια (81%) και “έξυπνη” υγεία (79%).
Χαρακτηριστικά που θεωρούνται λιγότερο χρήσιμα ήταν ο “έξυπνος” τουρισμός και ο ελεύθερος χρόνος (59%), η “έξυπνη” λιανική (57%) και η “έξυπνη” χρηματοδότηση (57%).
Η έκθεση αποκαλύπτει τη μεγάλη ανάγκη οι καταναλωτές να κατανοήσουν τα πραγματικά οφέλη των “έξυπνων πόλεων”. Για παράδειγμα, το σύνολο των “έξυπνων μεταφορών” αξιολογήθηκε με βαθμό χρησιμότητας 71%.
Ωστόσο, όταν οι ερευνητές περιέγραψαν πιο λεπτομερώς πρωτοβουλίες που συνδέονται με τις ευφυείς μεταφορές, οι πολίτες αύξησαν τη βαθμολογία τους: έξυπνος έλεγχος κυκλοφορίας (87%) και “έξυπνοι” δημόσιοι χώροι στάθμευσης (83%).
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μετά από τις εξειδίκευση των πρωτοβουλιών, έγινε σαφές ότι οι “έξυπνες μεταφορές” θα βοηθήσουν στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων, όπως το κρυφό κόστος οδήγησης, η κίνηση και η αναζήτηση χώρου στάθμευσης, δραστηριότητες που εκτιμάται ότι κόστισαν σε κάθε οδηγό στη Μεγάλη Βρετανία το 2017 περί τις 1.924 στερλίνες έκαστο.