Η διεθνής αναβάθμιση του λιμένα Πειραιά, τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ, τα περιθώρια ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Κίνας, η είσοδος του ελληνικού ναυτιλιακού εξοπλισμού στην κινεζική αγορά, η συνεργασία της Cosco με τις πειραϊκές επιχειρήσεις, η αξιοποίηση της τοπικής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, η αναζωογόνηση της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και η παρουσίαση του ναυτιλιακού Cluster «Maritime Hellas» αποτέλεσαν τα βασικά θέματα συζήτησης, κατά τη διάρκεια επίσκεψης της νέας Πρέσβειρας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Zhang Qiyue, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) , κατόπιν πρόσκλησης της διοίκησης του Επιμελητηρίου.
Η Πρέσβης, αφού περιέγραψε το «θαύμα» της πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο στερέωμα, αναφέρθηκε επίσης στα αυξημένα περιθώρια διεύρυνσης της ελληνοκινεζικής συνεργασίας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “One Belt – One Road”, στην υποστήριξη των σχεδίων της Cosco από την ελληνική κυβέρνηση και τους τοπικούς φορείς, αλλά και στον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων.
Χαρακτήρισε, το έργο στο λιμάνι του Πειραιά, ως την «Κεφαλή του Δράκου» και κορωνίδα της Σινοελληνικής συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι «…Το λιμάνι του Πειραιά είναι η ευρωπαϊκή πύλη για την οικονομική και εμπορική διασύνδεση της Κίνας και της Ευρώπης.
Η Ελλάδα είναι μία ισχυρή χώρα στη Μεσόγειο και πάντα διατηρεί φιλικές εταιρικές σχέσεις με την Κίνα. Ειδικά, τώρα, που η ελληνική οικονομία εξέρχεται από την πολυετή ύφεση, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες διμερούς συνεργασίας, με την προϋπόθεση το ελληνικό επενδυτικό περιβάλλον να καταστεί πιο φιλικό, σε σχέση με άλλες Βαλκανικές χώρες…».
Την πολύτιμη συμβολή της Πρέσβειρας στην ενίσχυση των διμερών οικονομικών συνεργασιών, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα, ζήτησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος, αφού αρχικά παρουσίασε το πολύπλευρο έργο του ΕΒΕΠ, στη συνέχεια υπογράμμισε «…Ο τομέας της ναυτιλίας είναι ένας από τους πιο ακμαίους τομείς της ελληνικής οικονομίας και οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων σε κινεζικά ναυπηγεία ενδυναμώνουν τη διμερή μας σχέση.
Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΒΕΠ μπορεί να διαβεβαιώσει ότι, οι ελληνικές επιχειρήσεις, που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υποστήριξης στην παγκόσμια ναυτιλία είναι απόλυτα οργανωμένες, ώστε να ακολουθήσουν τη ραγδαία εξέλιξη, καθώς και κατάλληλα πιστοποιημένες να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του μεγάλου λιμανιού.
Οι λιμενικές εργασίες και ναυτιλιακές δραστηριότητες πρέπει να συνδεθούν με την ανάπτυξη της πόλης και να αξιοποιηθούν περισσότερο οι δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν οι πειραϊκές επιχειρήσεις.
Σήμερα, οι Σινοελληνικές σχέσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες ευκαιρίες, ενώ οι προοπτικές της συνεργασίας στις θαλάσσιες μεταφορές διευρύνονται συνεχώς. Ζητούμενο για το Επιμελητήριο μας είναι να διοχετεύσουμε τον πλούτο του μεγάλου λιμανιού στην πειραϊκή επιχειρηματικότητα και στην τοπική κοινωνία…».
Όσον αφορά στις διμερείς οικονομικές σχέσεις, το διμερές εμπορικό ισοζύγιο παραμένει σταθερά ελλειμματικό, εις βάρος της Ελλάδας. Το 2017 καταγράφηκε εμπορικό έλλειμμα της τάξης των 2,71 δισ. ευρώ (έναντι 2,55 δισ. το 2016), με όγκο εμπορίου 3,1 δισ. ευρώ (έναντι 3,2 δισ. ευρώ).
Τέλος, οι επιχειρηματίες – μέλη του ΕΒΕΠ έθεσαν στην Πρέσβειρα μία σειρά ζητημάτων, όπως την άρση των εμποδίων που δυσχεραίνουν τις ελληνικές εισαγωγές-εξαγωγές, την επίλυση σοβαρών προβλημάτων προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας, που αντιμετωπίζουν σημαντικές ελληνικές επιχειρήσεις στην Κίνα, την ανάγκη οι ελληνικές εταιρείες να είναι μόνιμα στο Maker’s List των ναυπηγείων της Cosco, την απλοποίηση των κινεζικών τελωνειακών διαδικασιών, τη δυσκολία της αμφίδρομης επικοινωνίας κ.ά.