Τις βασικές προτεραιότητες της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, χωρίς περαιτέρω λεπτομερή στοιχεία, παραθέτει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Ηλίας Αθανασίου, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, προτεραιότητες είναι η διασφάλιση της βιωσιμότητας με την ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων, η μείωση του ταμειακού ελλείμματος, ο εξορθολογισμός του κόστους και η ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας με παρεμβάσεις στο λειτουργικό κόστος, καθώς και η εύρεση εναλλακτικών πηγών εσόδων, η διαφοροποίηση των προσφερόμενων υπηρεσιών και η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων.
«Προκειμένου τα ΕΛΤΑ να λειτουργούν με εμπορικά και οικονομικά βιώσιμο τρόπο, εκπληρώνοντας παράλληλα και τις μη εμπορικές υποχρεώσεις τους, είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση των υφιστάμενων μοντέλων και η ανάπτυξη νέων για την ενίσχυση της παραγωγικότητας, η εισαγωγή καινοτομίας για την παροχή υπηρεσιών που έχουν ανάγκη οι πολίτες, καθώς και η επίτευξη των επιθυμητών οικονομικών αποτελεσμάτων, μειώνοντας το κόστος και αξιοποιώντας καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους (οικονομικούς, ανθρώπινους, τεχνολογικούς πόρους κ.ά.)», αναφέρει ο κ. Αθανασίου.
Σε πτώση ο κύκλος εργασιών
Τα τελευταία χρόνια, τα ΕΛΤΑ παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών, εξαιτίας της πτώσης του «παραδοσιακού» ταχυδρομείου και της μη επαρκούς αποδοτικότητας στην εξεύρεση εναλλακτικών πόρων.
Πέρσι, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 310,7 εκατ., έναντι 311,7 εκατ. το 2016, μειωμένος κατά 0,3%, ενώ οι ζημιές μετά από φόρους διευρύνθηκαν στα 15,9 εκατ., έναντι 13,6 εκατ.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, οι μακροοικονομικές εξελίξεις στην Ελλάδα, επί σειρά ετών, δημιουργούν ισχυρές πιέσεις στην ταχυδρομική αγορά, οδηγώντας αφενός στη μείωση ζήτησης ταχυδρομικών υπηρεσιών, εκ μέρους των καταναλωτών και αφετέρου, στη συνεχή τάση εξοικονόμησης ταχυδρομικών δαπανών, εκ μέρους των επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις παρέχουν κίνητρα προς το πελατολόγιό τους για ηλεκτρονική επικοινωνία, μειώνουν τη συχνότητα ταχυδρομικών αποστολών και μετατοπίζουν επιστολές σε χαμηλότερα κλιμάκια βάρους με αποτέλεσμα την αλλαγή κλίμακας τιμολόγησης.
Το εντονότερο πρόβλημα της επιχείρησης αποτελεί η στενότητα ταμειακών διαθεσίμων, εξαιτίας τηςκαθυστέρησης είσπραξης του συνόλου της αποζημίωσης του καθαρού κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας των τελευταίων ετών και των συσσωρευμένων οφειλών φορέων του ελληνικού δημοσίου.