Mετά το ΕΒΕΠ και η ΓΣΕΒΕΕ εκφράζει ενστάσεις στο μέτρο της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά.
Ο πρόεδρος Γιώργος Καββαθάς και ο γενικός γραμματέας Γιώργος Κουράσης απέστειλαν επιστολή στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ζητώντας την 3μηνη αναστολή του μέτρου και την έναρξη διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου η όποια ρύθμιση τεθεί σε ισχύ «να ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα και την τεράστια προσπάθεια που γίνεται για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».
Ειδικότερα, στην επιστολή της, η ΓΣΕΒΕΕ υποστηρίζει ότι με την εξεταζόμενη υπουργική απόφαση, ουσιαστικά, απαγορεύεται η διέλευση οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Η εν λόγω υπουργική απόφαση δημιουργεί σωρεία σοβαρών προβλημάτων, από αυτά που ενδεχομένως θέλει να θεραπεύσει.
Συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει η Συνομοσπονδία:
-Η ΥΑ εκδόθηκε σε μια χρονικά περίοδο που καθιστά ιδιαίτερα δυσχερή την ενημέρωση των επαγγελματιών του κλάδου, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι εξ αυτών να μην γνωρίζουν ότι παραβαίνουν.
-Τίθεται ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο στην ανεμπόδιστη άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών. Όταν μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει καταβληθεί σημαντική προσπάθεια να αντισταθμιστούν εν μέρει οι συνέπειες της πολιτικής της εσωτερικής υποτίμησης, με τη μείωση του γραφειοκρατικού και διοικητικού κόστους συμμόρφωσης και την κατάργηση των περιττών εμποδίων.
Ο σκοπός των πολιτικών αυτών, εκτός των άλλων, ήταν και θεωρούμε ότι είναι να δημιουργηθεί ένα ελκυστικό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα στη χώρα, ώστε να επανεκκινήσει η επενδυτική δραστηριότητα, που είναι τόσο απαραίτητη για την οικονομική ανάπτυξη και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, η αποεπένδυση στην Ελλάδα συνεχώς εντείνεται ακόμα και για δαπάνες αποσβέσεων/αντικατάστασης. Δυστυχώς, η διαδικασία που προβλέπεται από την ΥΑ, για τη χορήγηση άδειας διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και χρονοβόρα.
-Αυτό κάνει ιδιαίτερα προβληματική και μια άλλη διάταξη της ΥΑ και συγκεκριμένα αυτής των προστίμων. Σύμφωνα με την ΥΑ, ο παραβάτης οφείλει να καταβάλει 2.000 ευρώ (1.000 ο οδηγός και 1.000 ο ιδιοκτήτης). Διαφορετικά, το όχημα ακινητοποιείται μέχρι το πρόστιμο να πληρωθεί.
Τούτο, εκτός των άλλων, σημαίνει ότι ο επαγγελματίας θα βρεθεί σε αδυναμία να εκπληρώσει την επαγγελματική του υποχρέωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη δραστηριότητά του και με τις επαγγελματικές του σχέσεις, ενώ το πρόστιμο υπερβαίνει ή ισοδυναμεί με οποιαδήποτε μεταφορά.
Δεδομένου των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας και πρόσβασης σε χρηματοδότηση που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, αυτό μπορεί να αποτελέσει και λόγο αναστολής της λειτουργίας τους. Παράλληλα, υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν νέα φαινόμενα διαφθοράς.
Η επιστολή της ΓΣΕΒΕΕ καταλήγει με τα ακόλουθα: «Είναι σημαντικό, όταν προβαίνουμε σε ρυθμίσεις, να λαμβάνουμε υπόψη την πραγματικότητα και τις απόψεις και προτάσεις των σχετικών φορέων και επαγγελματιών ομάδων, ώστε οι ρυθμίσεις αυτές να είναι προϊόν διαβούλευσης και συναίνεσης, ώστε να εφαρμόζονται.
Είναι παράλληλα ο πιο ασφαλής και δόκιμος τρόπος ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των δημοκρατικών μας θεσμών και του πολιτικού συστήματος που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν την απαξία των Ελλήνων πολιτών».