Στις αρχές του επόμενου μήνα θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες του μετρό Θεσσαλονίκης από την Πλατεία Δημοκρατίας, στο ύψος Βαρδαρίου, με την κυκλοφορία να επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, τόσο για τους πεζούς, όσο και για τα αυτοκίνητα.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9», ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, διευκρίνισε ότι «είναι το τελευταίο εργοτάξιο από το οποίο απομακρύνονται οι λαμαρίνες, εκτός από την περιοχή Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, που είναι υπό κατασκευή. Είναι μία ακόμη ελάφρυνση για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης».
Ο ίδιος υποστήριξε ότι «το 2019 θα είναι χρονιά Μετρό» και πως η «Θεσσαλονίκη βρίσκεται σ’ ένα στάδιο μεγάλης αλλαγής», εξηγώντας πως τον Μάρτιο θα καταφτάσουν οι συρμοί στο αμαξοστάσιο και προς το τέλος της άνοιξης θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Παράλληλα, ο κ. Μυλόπουλος είπε ότι εντός του τρέχοντος έτους ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ προχωρά ο σχεδιασμός για τη σύνδεση της πόλης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Αναφορικά με το αν οι εκλογές μπορούν να επηρεάσουν την πορεία του έργου του Μετρό, ο κ. Μυλόπουλος φάνηκε κατηγορηματικός, απαντώντας «όχι, γιατί πιστεύω πως δεν θα αλλάξει η κυβέρνηση, αλλά γιατί όποια κυβέρνηση και να έρθει, το έργο έχει μπει πια στις ράγες.
Η χρηματοδότηση είναι δεδομένη, τα προβλήματα έχουν λυθεί, τα διλήμματα και οι εκκρεμότητες έχουν αντιμετωπιστεί από το 2016 έως σήμερα.
Ο μόνος αντίπαλος του έργου είναι ο χρόνος. Το λέω και το υπογράφω. Οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν έρθει είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει το έργο στο τακτό χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί».
Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, με αποτέλεσμα να είναι όχι μόνο καλύτερο από το Μετρό της Αθήνας, αλλά το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.
Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι τα εξής:
- 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
- 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό
- συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
- δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία.
Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό Μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων.