Σε νέο κύκλο παραχωρήσεων προχώρησαν Siemens και Alstom, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, στοχεύοντας για μία ακόμη φορά στον μετριασμό των ανησυχιών της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, σχετικά με την προωθούμενη συγχώνευση των σιδηροδρομικών τμημάτων τους.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σε κοινή ανακοίνωση των υπό συγχώνευση εταιρειών τονίζεται ότι, από την πρώτη πρόταση παραχωρήσεων που κατατέθηκε, στις 12 Δεκεμβρίου 2018, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι Siemens και Alstom αποφάσισαν να τροποποιήσουν περαιτέρω τα διορθωτικά μέτρα, ώστε να μην υπάρχουν ανησυχίες για το μέλλον της αγοράς.
Όπως αναφέρεται, το πακέτο της πρότασης διασφαλίζει τη βιομηχανική και οικονομική αξία της συμφωνίας. Οι προτεινόμενες αποεπενδύσεις θα είναι ίσες με το 4% περίπου των συνδυασμένων πωλήσεων της νέας εταιρείας, όπως προέβλεπε και η αρχική συμφωνία.
Ωστόσο, συνεχίζει η ανακοίνωση, δεν υπάρχει ακόμη βεβαιότητα ότι το περιεχόμενο των νέων παραχωρήσεων θα είναι επαρκές για να μετριάσει τις ανησυχίες της Κομισιόν.
Η οριστική απόφαση αναμένεται στις 18 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με αναφορές του Bloomberg, που βασίζονται σε καλά πληροφορημένες πηγές, οι εταιρείες έχουν προσφερθεί να πουλήσουν τις δραστηριότητές τους στο κομμάτι της σηματοδότησης και των συμφωνιών αδειοδότησης, όπου -όπως άφησαν να διαρρεύσει, όπως αναφέρεται- έχουν ήδη εντοπίσει και πιθανούς αγοραστές.
Διεθνείς αναλυτές τονίζουν ότι, χωρίς τις απαραίτητες παραχωρήσεις, το deal αναμένεται να «σκοντάψει» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, σημειώνοντας ότι και οι νέες παραχωρήσεις ίσως να μην είναι αρκετές για να βοηθήσουν προς την ολοκλήρωσή του.
Η αντίδραση της Κομισιόν
Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης του νέου κύκλου παραχωρήσεων από Siemens – Alstom, σύμφωνα με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager.
Η ίδια, μιλώντας σε συνέδριο του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος στο Βερολίνο, επιβεβαίωσε την είδηση, ωστόσο τόνισε ότι οι αλλαγές που υποβλήθηκαν κυριολεκτικά την 110η ημέρα της διαδικασίας κατατέθηκαν «πέρα από τη συνηθισμένη προθεσμία».
Ερωτηθείσα εάν υπάρχουν προοπτικές ολοκλήρωσης της συμφωνίας, η Vestager απέφυγε να δώσει σαφής απάντηση, λέγοντας μόνον ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν τα όσα τους παραδόθηκαν την περασμένη Παρασκευή.
Η ίδια αρνήθηκε να κατονομάσει συγκεκριμένες αλλαγές που προτάθηκαν από τις δύο εταιρείες, σημειώνοντας ότι η υπόθεση εξακολουθεί να υπόκειται υπό έλεγχο.
Να σημειωθεί ότι, καλά πληροφορημένες πηγές του Reuters, τόνιζαν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού πιθανότατα θα προχωρήσει σε μπλοκάρισμα της συμφωνίας, με πιθανή ημερομηνία ανακοίνωσης της είδησης στις 6 Φεβρουαρίου.
Από την άλλη πλευρά, οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας στηρίζουν την συμφωνία, τονίζοντας ότι θα δημιουργήσει έναν Ευρωπαίο “πρωταθλητή” στις σιδηροδρομικές μεταφορές, ικανό να ανταγωνιστεί εταιρείες από την Κίνα, κτλ.