Η τμηματική και όχι ενιαία δημοπράτηση του Πάτρα – Πύργος εξοικονόμησε στο ελληνικό δημόσιο 250 εκατ., ανοίγοντας παράλληλα το «παιχνίδι» και σε μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση.
«Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προγραμματίσει μία διαγωνιστική διαδικασία με ψευδές χρονοδιάγραμμα, που απευθυνόταν μόνο στις έξι μεγάλες τεχνικές εταιρείες και οι μελέτες, οι ποσότητες και οι εργασίες που προβλέπονταν θα γίνονταν από την κοινοπραξία που μετείχαν οι περισσότερες και οι μεγαλύτερες τεχνικές εταιρείες, δηλαδή της Ολυμπίας Οδού», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Δημοκρατική Συμπαράταξη, Γ. Κουτσούκου για την ακύρωση του διαγωνισμού της προηγούμενης κυβέρνησης, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔI υπογράμμισε ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία και διαπιστώσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου:
«Αν συνεχίζαμε τον διαγωνισμό που βρήκαμε και δεν τον ακυρώναμε, θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που είχαν ως συνήθως τα δημόσια έργα της χώρας, δηλαδή μη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λόγω «στρεβλού ανταγωνισμού», διαδικαστικές και δικαστικές εμπλοκές, πρόσθετες αποζημιώσεις, πολύ μεγαλύτερο κόστος για το δημόσιο, πριμοδότηση συγκεκριμένων εταιρειών, των γνωστών μεγάλων εταιρειών εβδόμης τάξης».
Ο Χρ. Σπίρτζης έδωσε αναλυτικά στοιχεία για τις εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος, με την πρώτη να είναι ύψους 67,2 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 53%, η δεύτερη ύψους 58,4 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 55% κι η τρίτη ύψους 53,25 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 57,45%.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανακοίνωσε, στη Βουλή, τα χρονοδιαγράμματα για της υπόλοιπες πέντε εργολαβίες, με την τέταρτη να κατατίθενται οι προσφορές στις 27 Σεπτέμβρη και τις υπόλοιπες να αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2016 (τέλος Σεπτέμβρη-αρχές Οκτώβρη η πέμπτη, μέχρι 20 Οκτώβρη η έκτη, μέχρι τέλος Νοέμβρη η έβδομη, μέχρι τέλος Δεκέμβρη η όγδοη).
Αξιοσημείωτο είναι ότι στις 3 πρώτες εργολαβίες προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων Χρ. Καλογρίτσα.