Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας τα πρακτικά της χθεσινής συνεδρίασης της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) για το master plan του ΟΛΠ.
Η ΕΣΑΛ έδωσε το «πράσινο φως», υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ενώ αντιρρήσεις εκφράστηκαν στις περισσότερες προαιρετικές (τα πρακτικά της συνεδρίασης στο ακόλουθο αρχείο: ΠΡΑΚΤΙΚΟ 78ης ΕΣΑΛ).
Αναλυτικά, η ΕΣΑΛ ενέκρινε ομόφωνα τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές ως ακολούθως:
- #Υ.Ε.01 Επέκταση Επιβατικού Λιμένα (Νότια Ζώνη, Φάση Α) με σκοπό τη δημιουργία 2 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350μ., με την προϋπόθεση τήρησης της Υ.Α. ΥΠΠΟΑ/ ΓΔΑΜΤΕ/ ΔΑΑΜ/ ΤΜΑΜ/ 438189/ 45023/ 1301/ 492/ 12-10-2018 (ΑΔΑ: ΩΓΣ94653Π4-5Τ3) «Ανάδειξη του κονώνειου τείχους και του ταφικού μνημείου Θεμιστοκλή» και της Υ.Α. ΥΠΑΙΘΠΑ/-ΓΓΠ/ ΓΔΑΠΚ/ ΔΙΠΚΑ/ ΤΑΧ/ 120342/ 34823/ 6956/ 5486/ 12-02-2013 έγκρισης ΜΠΕ «Επέκταση επιβατικού λιμένα Πειραιά – Νότια Πλευρά» και των όρων που τίθενται σε αυτές.
Περαιτέρω, η ΕΣΑΛ συστήνει και προτείνει, κατά την κατασκευή του έργου της Υ.Ε. 01, την πρόβλεψη και πρόνοια απαραιτήτων υποδομών και αναμονών για την υποδοχή ρεύματος ξηράς για την μελλοντική εγκατάσταση ρευματοδότησης των πλοίων (cold ironing), σύμφωνα με καλές διεθνείς πρακτικές.
- #Υ.Ε.02 Επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας (RMG cranes) Προβλήτα Ι Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων που αφορά λειτουργικές προσαρμογές του Προβλήτα Ι για την αναβάθμισή του,
- #Υ.Ε.03 Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας που βρίσκεται στην ακτή Μιαούλη. Αφορά στη δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού υποδοχής, για την εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου, με την προϋπόθεση τήρησης των όρων των εγκρίσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, λόγω της γειτνίασης με νεότερο μνημείο.
- #Υ.Ε.04 Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με Πρώην Χώρο ΟΔΔΥ που αφορά στη διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο ΟΔΔΥ,
- #Υ.Ε.05 Βελτίωση και Συντήρηση Υποδομών Λιμένα. Αποτελείται από διάφορα υποέργα που αφορούν στη βελτίωση, επισκευή, συντήρηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών του λιμένα,
- #Υ.Ε.06 Προμήθεια εξοπλισμού λιμένα,
- #Υ.Ε.07 Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα, προκειμένου να αποκατασταθούν τα λειτουργικά βάθη του λιμένα,
- #Υ.Ε.08 Εκπόνηση μελετών,
- #Υ.Ε.09 Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών,
- #Υ.Ε.10 Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους) (Εμπορικός Λιμένας),
- #Υ.Ε.11 Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), με την προϋπόθεση τήρησης των δεσμεύσεων όπως αυτές απορρέουν από το χαρακτηρισμό της Ψυττάλειας ως αρχαιολογικού και ιστορικού τόπου με το ΦΕΚ 305/Β/1982 και τον καθορισμό ζώνης Α΄ αδόμητης και απολύτου προστασίας και ζώνης Β΄ στη χερσόνησο Κυνόσουρας με το ΦΕΚ 1459/Β/2001 και των γνωμοδοτήσεων του ΚΑΣ.
Οι παραπάνω εγκρίσεις της ΕΣΑΛ δίνονται με την προϋπόθεση της έγκρισής τους από το υπουργείο Πολιτισμού μετά από γνωμοδότηση των αρμοδίων Κεντρικών Συμβουλίων και τον όρο ότι κατά την υλοποίηση των έργων θα ληφθούν όλες οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Να σημειωθεί ότι, στην ΕΣΑΛ μετείχαν, πέρα από τον γ.γ. Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη, οι:
-ΛΙΑΝΟΥ Ευτυχία, εκπρόσωπος υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
-Πλοίαρχος Λ.Σ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, εκπρόσωπος υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
-ΧΑΣΙΩΤΟΥ Ιωάννα, εκπρόσωπος υπουργείου Μεταφορών
-ΠΑΠΑΛΙΑΚΟΥ Αλεξάνδρα, εκπρόσωπος υπουργείου Τουρισμού
-ΣΚΛΗΡΗ Βασιλική, εκπρόσωπος υπουργείου Οικονομικών
-Πλοίαρχος Π.Ν. ΚΑΜΠΟΛΗΣ Ιωάννης, εκπρόσωπος υπουργείου Εθνικής Άμυνας
-ΔΕΔΕΣ Γεώργιος, εκπρόσωπος υπουργείου Εσωτερικών
-ΜΠΑΚΟΥ Ελένη, εκπρόσωπος υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
-ΚΑΡΑΜΠΟΥΛΑ Ισιδώρα, εκπρόσωπος υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
-ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ Αμαλία, εκπρόσωπος υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
-ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Παναγιώτης – Ιάσων, πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Οι επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (ΕΩΣ ΤΟ 2021)
Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Κρουαζιέρας (Νότια Ζώνη Φάση Α) | 136.283.800 |
Επισκευή Προβλήτα Ι (Σταθμού Ε/Κ ΟΛΠ) | 8.000.000 |
Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα | 8.000.000 |
Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών | 15.000.000 |
Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης | 55.000.000 |
Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας | 1.500.000 |
Υπόγεια Οδική Car Terminal με πρώην Χώρο ΟΔΔΥ (90 στρεμμάτων) | 5.000.000 |
Βελτίωση και Συντήρηση Λιμενικών Υποδομών | 15.000.000 |
Προμήθεια Εξοπλισμού και Μέσων | 25.000.000 |
Μελέτες | 5.000.000 |
Επέκταση Car Terminal (Ηρακλέους) | 20.000.000 |
Σύνολο υποχρεωτικών επενδύσεων | 293.783.800 |
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Νέα Αποθήκη στην περιοχή του ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τμ (επί 90 στρεμμάτων) | 60.000.000 |
Κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. έκαστο, στην περιοχή G2 | 27.000.000 |
Οικολογικά Λεωφορεία | 5.000.000 |
Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας | 80.000.000 |
Αναδιαμόρφωση του κτιρίου της Παγόδας σε 5* ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο | 60.000.000 |
Αναδιαμόρφωση των 2 μεγάλων παλαιών αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία | 48.000.000 |
Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (G1) | 18.000.000 |
Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε | 20.000.000 |
Σύνολο Πρόσθετων Επενδύσεων | 318.000.000 |
ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Κατασκευή Επισκευαστικού Προβλήτα στον Μώλο Δραπετσώνας | 1.000.000 |
Κατασκευή 5όροφου Χώρο Στάθμευσης στην Περιοχή του εμπορικού Λιμένα | 5.000.000 |
Κατασκευή κέντρου Logistics στην περιοχή ΟΔΔΥ | 30.000.000 |
Σύνολο άλλων επενδύσεων | 36.000.000 |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ MASTER PLAN | 647.783.000 |
Από τις παραπάνω επενδύσεις έχουν εκτελεστεί μέρος αυτών (και ειδικότερα αυτών σε υποδομές της ναυπηγοεπισκευής, σε μελέτες και σε προμήθεια εξοπλισμού), συνολικού ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ.