To όραμα της Cosco για τη δημιουργία νέου logistics center και νέου car terminal στον Πειραιά παρουσιάζει το metaforespress.gr.
Του Φώτη Φωτεινού
Η ανάπτυξη Κέντρου Αποθηκών στην περιοχή του ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ., έχει αρχικό προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ και η κατασκευή των δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ., έχει αρχικό προϋπολογισμό 27 εκατ. ευρώ.
Τα δυο έργα εντάσσονται στις προαιρετικές επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ, τα οποία, εάν και χαρακτηρίζονται «ζωτικής σημασίας» από στελέχη της Cosco, απορρίφθηκαν από την ΕΣΑΛ.
Το νέο logistics center
Στο εν λόγω logistics center, ΟΛΠ και Cosco σχεδιάζουν να κατασκευαστούν αποθήκες 45.000 τμ, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή οδική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή του ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας χωροταξικά την ελεύθερη ζώνη.
Το έργο αυτό σχεδιάζεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).
Με τα δύο κέντρα logistics, ο ΟΛΠ πρόκειται να αποκτήσει πρόσθετο ζωτικό χώρο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί την αύξηση των φορτίων από τους προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και το car terminal.
«Τo νέο Κέντρο Αποθηκών, σε συνδυασμό με την υπόγεια σύνδεση με το Σταθμό Διακίνησης Οχημάτων, θα δημιουργήσει ένα νέο σύγχρονο πόλο αποθήκευσης – εμπορίου στην περιοχή, μειώνοντας την όχληση των κατοίκων της περιοχής και αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας», αναφέρουν στελέχη της Cosco, υπογραμμίζοντας ότι στη νοτιοανατολική πλευρά του οικοπέδου πρoτείνεται να κατασκευαστεί το Κέντρο Υγείας του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας.
Επίσης, τα ίδια στελέχη σημειώνουν ότι το νέο Logistics center δεν σχεδιάζεται να είναι ανταγωνιστικό με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.
Οι λόγοι απόρριψης της επένδυσης από την ΕΣΑΛ
Η επένδυση αυτή της Cosco απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ με το επιχείρημα ότι δεν τεκμαίρεται η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, δεδομένου ότι ανατρέπει τον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό οργανωμένου δικτύου logistic centers, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα άσκοπα την περιοχή, καθώς σε πολύ μικρή απόσταση χιλιομετρικά, στην περιοχή του Θριασίου, έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, επένδυσης 200 εκατ. ευρώ, σε έκταση εμβαδού 588 στρεμμάτων, με κατασκευή αποθηκών 235.000 τ.μ.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το Θριάσιο Ε/Κ δύναται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες του λιμανιού του Ν. Ικονίου, ενώ έχει ήδη συνδεθεί σιδηροδρομικά με γραμμή αποκλειστικής χρήσης, η οποία μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος (16 εκατ. ευρώ).
Το νέο car terminal με τα δύο πενταώροφα πάρκινγκ
Για το car terminal, στόχευση της Cosco είναι η κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ., με αρχικό προϋπολογισμό 27 εκατ. ευρώ.
Τα δύο πενταώροφα κτίρια στάθμευσης αυτοκινήτων καταλαμβάνουν κάτοψη 22.000 τμ και συνολική δόμηση 120.000 τμ, με δυνατότητα φιλοξενίας 5.000 αυτοκινήτων.
Στελέχη της Cosco επισημαίνουν ότι με τη δημιουργία των δυο αυτών παρκινγκ, σε συνδυασμό με την χερσαία επέκταση του car terminal, αλλά και την υπόγεια σύνδεση της πρώην περιοχής ΟΔΔΥ με το σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων Γ2, δίδουν την ευκαιρία στον Πειραιά να εξελιχθεί σε κόμβο διακίνησης αυτοκινήτων, με προφανή οφέλη στον κλάδο των logistics και της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα.
Ωστόσο, η εν λόγω επένδυση απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ για χωροταξικούς, κυρίως, λόγους.
«Επιπλέον συστήνεται ενδεχόμενος περιορισμός στο προβλεπόμενο ύψος των κατασκευών καθώς και η διαμόρφωση χώρου πρασίνου στην πλάκα οροφής των εν λόγω κτιρίων (φυτεμένο δώμα), για λόγους περιβαλλοντικούς και αισθητικούς (αποφυγή εκτεταμένων επιφανειών στάθμευσης οχημάτων)», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην απόφαση της ΕΣΑΛ.