Με στόχο την άσκηση μεγαλύτερης επιρροής στην Air France – KLM, το ολλανδικό κράτος προχώρησε στην απόκτηση ποσοστού 12,68% της αεροπορικής, έναντι του ποσού των 680 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Wopke Hoekstr, η Ολλανδία σχεδιάζει να αυξήσει το ποσοστό της στην αεροπορική εταιρεία στο 14%, που έως τώρα είχε μερίδιο 5,9%, για να αντισταθμίσει το μερίδιο της γαλλικής κυβέρνησης (14,3%).
«Ο στόχος», σύμφωνα με τον Hoekstra, «είναι να διασφαλιστούν καλύτερα τα ολλανδικά δημόσια συμφέροντα».
Συμπλήρωσε δε ότι «η θέση του Schiphol και της KLM έχουν μεγάλη σημασία για την ολλανδική οικονομία και την απασχόληση. Συμπεριλαμβάνει χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας».
Πάντως η ολλανδική κίνηση δεν φαίνεται να έγινε σε συνεννόηση με τη γαλλική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης, ο Holding Chief του αεροπορικού ομίλου Ben Smith έχει κατά καιρούς δηλώσει την πρόθεσή του Air France και KLM να ενοποιηθούν μέσω κοινών παραγγελιών αεροσκαφών και πτητικών προγραμμάτων, σχέδια που έχουν ανησυχήσει ιδιαίτερα την Ολλανδία.
«Τα τελευταία χρόνια κατέστη προφανές ότι σημαντικές αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική της KLM λαμβάνονται σε επίπεδο συμμετοχών», αποκάλυψε ο Hoekstra σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο ίδιος σημείωσε ότι, η KLM σημειώνει καλύτερη οικονομικά αποτελέσματα έναντι της Air France, η οποία ταλανίζεται κατά καιρούς από απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η απάντηση των Γάλλων
Πάντως η Γαλλία δήλωσε άγνοια από την πλευρά της για την εξαγορά του μετοχικού ποσοστού, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Bruno Le Maire στην «Les Echoes».
Όπως είπε, «οι μετοχές αγοράστηκαν χωρίς προηγούμενη γνώση του συμβουλίου της Air France-KLM ή της γαλλικής κυβέρνησης».
Β. Βεγιάζη