Συνολικά 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα απειλούνται αφενός από τα σχέδια της ΕΕ για μείωση των εκπομπών CO2 και αφετέρου από τη στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση.
Τα παραπάνω δήλωσε, στη «Le Figaro», ο επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας PSA, Carlos Tavares, ο οποίος τυγχάνει να είναι και επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Κατά τον Tavares, οι δύο αυτοί στόχοι (εκπομπές CO2 και ηλεκτροκίνηση) «θα θέσουν σε κίνδυνο 13 εκατ. θέσεις εργασίας στον κλάδο και ενδεχομένως να αποσταθεροποιήσουν ορισμένες χώρες».
Ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα γαλλο-γερμανικά σχέδια για την ενίσχυση της βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και για τη μείωση της εξάρτησης των κατασκευαστών αυτοκινήτων από την Ασία με την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων μπαταριών.
Ωστόσο, ανέφερε ότι μεγάλοι παίκτες, όπως η Bosch, έχουν μελετήσει το έργο και θεωρούν ότι δεν είναι επικερδές.
Επίσης, αποκάλυψε ότι το εν λόγω πλάνο το είχε εξετάσει και η PSA, αλλά το αρχικό κόστος ήταν τεράστιο.
«Αν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα ως το 2020, το 2025 και το 2030, θα καταστραφούν από τα πρόστιμα.
Αυτό μας αναγκάζει να κάνουμε κράτηση σημαντικών όγκων μπαταριών από Ασιάτες προμηθευτές, οι οποίοι μας περιμένουν με ένα μεγάλο χαμόγελο», είπε.
Σχολιάζοντας την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Tavares δήλωσε ότι όταν έφτασε το 2013 στη PSA, η κινεζική αγορά θεωρήθηκε ως η τελευταία ελπίδα της εταιρείας, ωστόσο στην πραγματικότητα η αυτοκινητοβιομηχανία κάνει το 80% των πωλήσεών της στην Ευρώπη.
«Η Κίνα είναι μια πολύ δύσκολη αγορά για την PSA» αποκάλυψε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία αγωνίζεται να κατανοήσει την αγορά, τις προσδοκίες και τον τρόπο σκέψης των πελατών.
Β.Β.