«Συναγερμό» στη γαλλική κυβέρνηση προκάλεσε η απόφαση της Alstom να σταματήσει την κατασκευή τρένων στο εργοστάσιο του Mπέλφορτ και να το κρατήσει μόνο για εργασίες συντήρησης, όπως μετέδωσε το euronews.
Η εταιρεία ανακοίνωσε, την προηγούμενη εβδομάδα, ότι θα σταματήσει την παραγωγή στα τέλη του 2018 και ότι 400 εργαζόμενοι θα μετακινηθούν σε άλλα εργοστάσια στη Γαλλία.
Μετά τη σύσκεψη με τον Φρανσουά Ολάντ, ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας, Μισέλ Σαπέν, δήλωσε: «Θα συνεργαστούμε με τους αιρετούς, τα συνδικάτα, τη διοίκηση της Alstom και όσους έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν συγκεκριμένο αριθμό τρένων στη Γαλλία, ώστε να μπορέσουμε να σώσουμε το σιδηροδρομικό τμήμα του Mπέλφορτ.»
Το γαλλικό κράτος κατέχει 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Alstom. Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, έδωσε εντολή, στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών, το εργοστάσιο του Mπέλφορτ να συνεχίσει να λειτουργεί ως έχει.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου CGT δήλωσε: «Ελπίζουμε να μην πρόκειται μόνο για πολιτική κίνηση. Καθώς πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές, βλέπουμε τους πολιτικούς να δραστηριοποιούνται, αλλά θέλουμε να δούμε και αποτελέσματα.»
Η διοίκηση της Alstom δήλωσε ότι αναμένει 30% πτώση του τζίρου στο επίμαχο εργοστάσιο, λόγω μειωμένων παραγγελιών. Ήλπιζε σε μία παραγγελία από το γαλλικό σιδηρόδρομο SNCF για να κρατήσει το εργοστάσιο ανοιχτό, αλλά το συγκεκριμένο διαγωνισμό κέρδισε η γερμανική Vossloh.
Το εργοστάσιο του Mπέλφορτ, που έχει τεράστια ιστορική και συμβολική αξία για τους Γάλλους, βρίσκεται εδώ και χρόνια αντιμέτωπο με τον κίνδυνο λουκέτου.