Η άνοδος των επιβατών, του φορτίου και των πτήσεων συμπαρέσυρε την άνοδο των εσόδων και της λειτουργικής κερδοφορίας της Fraport Greece για το 2018.
Της Βάσως Βεγιάζη
Συγκεκριμένα, τα έσοδα διαμορφώθηκαν, πέρσι, στα 414,8 εκατ. ευρώ, έναντι 234,9 εκατ. το 2017 (το 2017 η εταιρεία ανέλαβε τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Απρίλιο).
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 146,8 εκατ. ευρώ, έναντι 117,4 εκατ., ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 1,8 εκατ.
Τα μεγέθη της επιβατικής κίνησης
Πέρσι, η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece έφτασε τα 29,9 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 8,9%.
Η αύξηση προήλθε, σε μεγάλο βαθμό, από την ελκυστικότητα της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός, καθώς ένα ποσοστό της τάξης του 77% των επιβατών που επισκέφθηκαν τη χώρα ήταν από διεθνείς προορισμούς.
Ειδικότερα, οι επιβάτες από τη Μ. Βρετανία αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό της διεθνούς επιβατικής κίνησης, που αγγίζει το 23%.
Σύμφωνα με την Fraport, η Aegean Airlines / Olympic Air αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, με μερίδιο επιβατών 19,6%, ακολουθεί η Ryanair με 11,6% και η EasyJet με μερίδιο αγοράς περίπου 5,7%.
Σύμφωνα με τη Fraport, τα πρώτα αεροδρόμια, στα οποία οι επενδύσεις θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του έτους είναι των Χανίων, της Ζακύνθου και της Καβάλας.
Με την ολοκλήρωση των κεφαλαιουχικών δαπανών στους εν λόγω αερολιμένες, η Fraport Greece θα αυξήσει τα αερολιμενικά τέλη ανά επιβάτη στα 18,50 ευρώ, αντί των 13 ευρώ σήμερα.
Αναφορικά με το νέο τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωσή του προγραμματίζεται για το 2021, ενώ εκτιμάται ότι η συνολική επένδυση θα ανέλθει περίπου στα 100 εκατ. ευρώ.