Στα κατασκευαστικά έργα στο λιμάνι της Κω και στην ανάγκη υποβολής ενός νέου master plan για την κατασκευή νέου κτιρίου στο τερματικό σταθμό επιβατών, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, ο οποίος εκπροσώπησε την κυβέρνηση στους εορτασμούς για την 25η Μαρτίου.
Συγκεκριμένα, για το λιμάνι της Κώ, ο κ. Λαμπρίδης δήλωσε: «Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την υλοποίηση σε γρήγορο χρόνο των λιμενικών έργων που αφορούν στο κεντρικό λιμάνι της Κω.
Υπενθυμίζεται ότι έγινε σε σύντομο χρόνο η προσωρινή αποκατάσταση των έργων του λιμανιού από τις ζημιές που προκάλεσε ο σεισμός, ενώ οι διαδικασίες για το μεγάλο έργο της οριστικής αποκατάστασης δρομολογήθηκαν με μεγάλη ταχύτητα από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Σε σύντομο χρόνο όχι μόνο δεσμεύτηκαν οι απαραίτητες πιστώσεις (25.600.000 ευρώ) αλλά έγιναν, κυρίως από το Υπουργείο Υποδομών, οι απαραίτητες ενέργειες για να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου.
Επισημαίνεται ότι κατά τη διαγωνιστική διαδικασία εξασφαλίστηκε μεγάλη έκπτωση, της τάξης του 52%, ενώ η μελέτη του έργου ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, γιατί αφορά σε ένα δύσκολο και τεχνικά περίπλοκο έργο.
Η κυβέρνηση, δηλαδή η εκτελεστική εξουσία, τηρεί τις δεσμεύσεις της», δήλωσε ο κ. Λαμπρίδης και πρόσθεσε:
«Είναι γνωστό ότι οι ενστάσεις που έγιναν, οδήγησαν τον διαγωνισμό στο ΣτΕ, ενώ εκκρεμεί και αναμένουμε σύντομα την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με το που θα ολοκληρωθούν οι εγκρίσεις από τη δικαστική εξουσία, δηλαδή το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα γίνουν, όπως και στο παρελθόν, σε χρόνο ρεκόρ οι διαδικασίες, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση και να εγκατασταθεί ο εργολάβος.
Άλλωστε, μέχρι σήμερα σε μια σειρά από άλλα ζητήματα που αφορούν στα λιμενικά έργα έχουμε δείξει τις προθέσεις μας. Σε πολύ σύντομο χρόνο αδειοδοτήθηκε η εγκατάσταση ξύλινου δαπέδου στο λιμένα.
Την Παρασκευή υπογράφηκε η έγκριση για την αποκατάσταση λειτουργικών βαθών στο λιμάνι του Μαστιχαρίου, όπου και στο παρελθόν βοηθήσαμε να δοθούν λύσεις σε προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί με τα έργα ηλεκτροφωτισμού.
Αντίστοιχα, με το που λάβουμε συμπληρωματικά στοιχεία που έχουν ζητηθεί θα πραγματοποιηθούν και έργα επισκευής του κρηπιδότοιχου στο λιμένα της Καρδάμαινας.
Σε ότι αφορά στην κατασκευή του νέου κτιρίου του τερματικού σταθμού επιβατών στη θέση του υφιστάμενου κτιρίου, είναι γνωστό ότι η πολεοδομία δεν αποδέχεται την άποψη του Υπουργείου Υποδομών περί δυνατότητας ανέγερσης κτιρίου ίσου εμβαδού και όγκου και άρα απαιτείται η υποβολή πρότασης προς την ΕΣΑΛ από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω (Δ.Λ.Τ. Κω) για τον καθορισμό των όρων δόμησης και χρήσης γης στο επίμαχο σημείο.
Επισημαίνεται ότι εκκρεμεί η υποβολή από το Δ.Λ.Τ. Κώ σχεδίου Master Plan στην ΕΣΑΛ που μπορεί να περιλαμβάνει τους όρους δόμησης και χρήσης γης.
Η εν λόγω υποβολή σχεδίου MasterPlan, μετά και τη νέα προθεσμία που δόθηκε μέσω του νόμου 4504/2017 θα πρέπει να έχει εκπονηθεί έως και το Νοέμβριο του 2019.
Όταν υποβληθεί η σχετική πρόταση από το Δ.Λ.Τ. Κώ, θα την εξετάσουμε κατά προτεραιότητα».