Αυξήθηκαν στα 19,9 εκατ. ευρώ, έναντι 8,7 εκατ. ευρώ το 2017, τα περσινά κέρδη από τις παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αυτό, διότι η εταιρεία απέκτησε το 100% των μετοχών στις παραχωρήσεις Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, διατηρώντας παράλληλα την συμμετοχή 17% στην Ολυμπία Οδό.
Ο τομέας των Παραχωρήσεων εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί σημαντικά μετά την ανάληψη του έργου κατασκευής και διαχείρισης του νέου διεθνούς αερολιμένα Κρήτης (Καστέλι).
Όσον αφορά στα συνολικά έσοδα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αυτά ανήλθαν πέρσι στα 1,4 δισ. ευρώ και το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο σε επίπεδα άνω των 2,2 δισ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εταιρεία, κατά το 2018, οι ενοποιημένες πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 1,402 δισ. ευρώ, έναντι 1,185 δισ. ευρώ το 2017, αυξημένες κατά 18,3%.
Η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκε σε 270,1 εκατ. ευρώ, έναντι 273,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, μειωμένη κατά 1,4%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 60,8 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 153,4 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά την αφαίρεση των φόρων και των δικαιωμάτων μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν σε κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 69,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της υποχώρησης της κερδοφορίας του τομέα κατασκευών.
Ο συνολικός καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 1,327 δισ. ευρώ έναντι 1,084 δισ. ευρώ στο τέλος του 2017. Συγκεκριμένα τα χρηματικά διαθέσιμα στο τέλος του έτους ανέρχονταν σε 523 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός σε 1,85 δισ. ευρώ.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2018, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γεώργιος Περιστέρης δήλωσε:
«Το 2018 καταφέραμε, παρά τις σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα να αυξήσουμε τις ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου μας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, να διατηρηθούμε σε κερδοφόρα τροχιά και το κυριότερο να αυξήσουμε το κατασκευαστικό μας ανεκτέλεστο.
Με την ανάληψη νέων σημαντικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχουμε αυξήσει το ανεκτέλεστο μας σε επίπεδα άνω των 2,2 δις. ευρώ διασφαλίζοντας την περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου μας τα προσεχή έτη.
Ταυτόχρονα, όμως, οι σημαντικές μας επενδύσεις στους τομείς των Παραχωρήσεων και της Ενέργειας με αιχμή τις ΑΠΕ έχουν πλέον αυξήσει σημαντικά τη συμβολή των εν λόγω κλάδων στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, παράγοντας μακροπρόθεσμες σταθερές ταμειακές ροές, που τον θωρακίζουν έναντι της κυκλικότητας που χαρακτηρίζει τον κλάδο των κατασκευών».
Ειδικότερα, στον τομέα των κατασκευών, το τρέχον κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ξεπερνά τα 2,2 δις ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας την επόμενη περίοδο.
Τα σημαντικότερα έργα που έχει αναλάβει ο Όμιλος αφορούν την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι Κρήτης, την έναρξη εργασιών στο νότιο κλάδο του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), τη συμμετοχή στην ανακατασκευή του αεροδρομίου Tesla στο Βελιγράδι (Σερβία) και στην ανάπτυξη του Καζίνο Κύπρου στη Λεμεσό, καθώς και σειρά άλλων έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο κατασκευαστικός τζίρος για τρίτους διαμορφώθηκε πέρυσι στα 948,3 εκατ. ευρώ, έναντι 899,5 εκατ. ευρώ το 2017.