Παραμένει σε κερδοφορία το car terminal του ΟΛΠ, καθώς τα καθαρά κέρδη ανήλθαν, πέρσι, στα 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα προσέγγισαν τα 13,7 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, μετά από 3 χρόνια αύξησης διακίνησης με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, το 2018 η διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων του ΟΛΠ παρέμεινε σχεδόν σταθερή.
Η συνολική διακίνηση το 2018 ανήλθε σε 429.170 οχήματα, έναντι 431.157 το 2017 καταγράφοντας οριακή μείωση 0,5%.
Το φορτίο για την εγχώρια αγορά κατέγραψε διψήφιο ρυθμό αύξησης κατά 17,5% (από 99.325 το 2017 σε 116.737), ενώ το φορτίο διαμετακόμισης μειώθηκε κατά 5,8% (312,433 μονάδες το 2018 έναντι 331.832).
Παρόλα αυτά, η εισαγωγή οχημάτων συνεχίζει να υπολείπεται σημαντικά από την διακίνηση του 2009, πριν την έλευση της χρηματοοικονομικής κρίσης που ανήλθε σε πάνω από 173 χιλ. οχήματα, γεγονός που υποδεικνύει περιθώριο για περαιτέρω θετικές προοπτικές.
Στον τομέα των μεταφορτώσεων, η διακίνηση ανήλθε σε 312.433 έναντι 331.832 μονάδες το 2017, επηρεαζόμενη από τη μείωση των πωλήσεων στην Τουρκία, λόγω της διολίσθησης της τουρκικής λίρας.
Χθες, ο ΟΛΠ υποδέχτηκε το motor vessel “Athens Highway”. Το πλοίο ανήκει στην ιαπωνική K Line, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, έχει 200 μ. μήκος και 32 μ. πλάτος, μπορεί να μεταφέρει 5.100 οχήματα και εξυπηρετεί τη γραμμή “Άπω Ανατολή – Πειραιάς – Βόρεια Ευρώπη” και “Βόρεια Ευρώπη – Νότια Αφρική – Άπω Ανατολή”.
Κατά την εθιμοτυπική τελετή, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ, Capt. Fu Chengqiu δήλωσε ότι «μέσα από την πελατοκεντρική μας προσέγγιση και τις ισχυρές συνεργασίες, αξιοποιούμε τη γεωγραφική θέση και ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα και στο car terminal του λιμένος.
Το επόμενο απαραίτητο βήμα στο οποίο πρέπει να προχωρήσουμε χωρίς χρονοτριβή είναι η βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών», καταδεικνύοντας ουσιαστικά την αναγκαιότητα υλοποίησης των πρόσθετων επενδύσεων του master plan.
Για το car terminal, o ΟΛΠ επιθυμεί την κατασκευή δυο πενταώροφων πάρκινγκ.
Φ. Φωτ.