Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στην πορεία εξέλιξής της σε κόμβο εμπορευματικών μεταφορών προκειμένου να στηρίξει την παραγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων μίλησε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στην ανάγκη ψύχραιμης θεώρησης των γεωπολιτικών εξελίξεων, οι οποίες, όπως υπογράμμισε ο κ. Πιτσιόρλας, «παίζουν καθοριστικό ρόλο για την αναβάθμιση της θέσης της χώρας στην ευρύτερη περιοχή». Επίσης, τόνισε την ανάγκη μιας στρατηγικής που θα ενισχύει το άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας προς τις αναδυόμενες αγορές.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ανάγκη οι εμπορευματικές μεταφορές να ανταποκριθούν άμεσα σε σημαντικές προκλήσεις. Οι μεταφορές είναι από τους πρώτους τομείς που θα εφαρμοστούν οι πολιτικές μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που επιβάλλει να βάλουμε αυτό το στοιχείο στην προβληματική μας. Θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις και τα λειτουργικά τους κόστη. Αντίστοιχα, θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και τι συνεπάγεται αυτό για την εταιρική διακυβέρνηση».
Ο κ. Πιτσιόρλας επισήμανε ότι η χώρα έχει αρκετά βήματα ακόμη να κάνει στο πεδίο των υποδομών, αλλά και θεσμικά, για να φτάσει να αναδειχθεί σε κέντρο εμπορευματικών μεταφορών.
Όσον αφορά τα λιμάνια, κατά την τοποθέτησή του ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας, υποστήριξε ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί η αξιοποίησης των υπολοίπων λιμένων της χώρας, αλλά και να ξανασκεφτούμε ενδεχομένως τον τρόπο αξιοποίησής τους.
Στο επίπεδο των υποδομών της χώρας, έθεσε ως προτεραιότητα την ανάγκη σύνδεσης των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων με λιμάνια και ΒΙΠΕ. Ο κ. Πιτσιόρλας έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων, η εξυγίανση της οποίας δρομολογήθηκε με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης. Οι εταιρείες της όμως αντιμετωπίζουν πρόβλημα σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Επιπλέον, αναφερόμενος στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής γύρω από το Λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι απαιτούνται αλλαγές στο ζήτημα της κατάταξης των οχλήσεων. «Η επίλυση του ζητήματος των οχλήσεων έχει δρομολογηθεί και είναι σημαντικό όχι μόνο να μην σταματήσει, αλλά εάν είναι δυνατόν και να επιταχυνθεί» υπογράμμισε.