Έχασε δυο εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος ο όμιλος Καλογρίτσα (κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών).
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αφού προηγουμένως είχε κηρύξει έκπτωτη την κοινοπραξία από τα τμήματα 1 (Δουνάικα – Πύργος) και 4 (Βάρδα – Κυλλήνη), λόγω µη προσκόµισης εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης, στη συνέχεια απέρριψε τις σχετικές ενστάσεις της κοινοπραξίας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τις χάνει οριστικά.
Συγκεκριμένα, στις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες υπογράφτηκαν από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή στις 5 Αυγούστου, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «είναι αβάσιµος ο ισχυρισµός της αναδόχου κοινοπραξίας περί έλλειψης αιτιολογίας της απόφασης κήρυξής της ως εκπτώτου, διότι, όπως προκύπτει από το περιεχόµενό της, περιλαµβάνει πλήρη και επαρκή αιτιολογία µε αναφορά του λόγου της έκπτωσης (µη προσκόµιση Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης) και των οικείων διατάξεων του νόµου (άρθρο 105 παρ.4 και 5 ν.4412/2016), της ∆ιακήρυξης (άρθρο 4.2) και της Ε.Σ.Υ. (άρθρα 1.2 και 1.3 Κεφ.Α΄)».
Επί του παρόντος, παραμένει άγνωστο, εάν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναθέσει τις εργολαβίες στον επόμενο μειοδότη.
Σημειώνεται ότι στις 5 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις.
Ωστόσο, το υπουργείο έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακύρωσης όλων των συμβάσεων και επαναπροκήρυξης τους ως ενιαίο έργο.
Κάθε λύση απαιτεί την σύμφωνη γνώμη της ΕΕ, η οποία έχει εγκρίνει 293 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την ολοκλήρωσή του.
Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, μήκους 75 χλμ, ήταν αρχικά κομμάτι της Ολυμπίας Οδού.
Ωστόσο, στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, στα τέλη του 2013, κόπηκε. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο (επί υπουργίας Μιχ. Χρυσοχοϊδη), ωστόσο αργότερα χωρίστηκε σε 8 εργολαβίες (επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη).
Φ. Φωτ.