Συνεχίζει τις χαμηλές πτήσεις η παγκόσμια αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, με τη ζήτηση να μειώνεται κατά 4,8% τον περασμένο Ιούνιο, έναντι πτώσης 3,5% ένα μήνα πριν, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Μάλιστα, το γεγονός αυτό σηματοδοτεί τον 8ο κατά σειρά μήνα συνεχούς υποχώρησης του όγκου εμπορευματικών μεταφορών.
Όπως σχολιάζει η IATA, τα σημάδια της μέτριας ανάκαμψης κατά τους τρεις τελευταίους μήνες αποδεικνύονται πρόωρα, με την πτώση τον Ιούνιο του 2019 να είναι ευρεία σε όλες τις περιοχές, ειδικότερα σε Μ. Ανατολή και Ασία – Ειρηνικό, πλην της Αφρικής.
Η αύξηση του capacity παραμένει υποτονική και ο δείκτης cargo load factor συνεχίζει να βαίνει μειούμενος.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανάπτυξη του εμπορίου εξασθενεί και η επιχειρηματική αβεβαιότητα επιδεινώνεται εξαιτίας της αύξησης δασμών, που επεβλήθη την 1η Ιουνίου, εξαιτίας του “εμπορικού πολέμου” ΗΠΑ – Κίνας.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η αεροπορική εμπορευματική ζήτηση μειώθηκε κατά 3,6%, τον περασμένο Ιούνιο, ενώ στον αντίποδα η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2,8%.
Σύμφωνα με την IATA, ο συγκριτικά ισχυρός όγκος εμπορευματικού φορτίου στην Ευρώπη συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου των ασθενέστερων εξαγωγών που σημειώνει το τελευταίο διάστημα η Γερμανία.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης, Alexandre de Juniac, αναφέρει ότι «το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίζει να υποφέρει, καθώς οι εμπορικές εντάσεις -ιδιαίτερα μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας- βαθαίνουν. Ως αποτέλεσμα, η παγκόσμια αγορά αερομεταφορών συνεχίζει να “μαζεύεται”.
Κανείς δεν κερδίζει έναν εμπορικό πόλεμο. Τα σύνορα που είναι ανοικτά στο εμπόριο διαχέουν σταθερότητα. Σε αυτό πρέπει να επικεντρωθούν οι πολιτικοί μας ηγέτες».