Την ικανοποίηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά για τις διαφαινόμενες αλλαγές στην επανακατάθεση του νέου master plan του ΟΛΠ, στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, εξέφρασε σήμερα ο πρόεδρος του επιμελητηρίου και πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Το νέο master plan του ΟΛΠ εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στην ΕΣΑΛ τις προσεχείς ημέρες.
«…Θεωρώ το περιεχόμενο του αναθεωρημένου Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ ότι δεν είναι προϊόν συμβιβασμού, αλλά περισσότερο αποτέλεσμα προσαρμογών, που ικανοποιεί πλήρως, τόσο την ελληνική κυβέρνηση, όσο και τους Κινέζους επενδυτές της Cosco.
Επιπρόσθετα θα έλεγα ότι, τόσο το ΕΒΕΠ, όσο και άλλοι οι επιχειρηματικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής, δικαιώνονται για τις θέσεις και παρεμβάσεις τους, αλλά και τις κοινά αποδεκτές προτάσεις που κατέθεσαν και συμπεριλαμβάνονται στο νέο Master Plan που επανακατατίθεται τελικά τη Τετάρτη 27/8 στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) από τη διοίκηση του ΟΛΠ», αναφέρει στην ανακοίνωσή του, ο κ. Κορκίδης.
Όπως εξηγεί, οι 4 αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, φαίνεται να λειτούργησαν θετικά, αφού φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκ. ευρώ και αύξησαν το επενδυτικό πρόγραμμα, από τα 612 εκατ. ευρώ, σε πάνω από 800 εκ. ευρώ.
Επίσης, οι 4 αλλαγές φέρνουν την κατασκευή ενός 4ου προβλήτα, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκατ. TEUs, εντάσσοντας σε δυναμικότητα τον Πειραιά στη τετράδα των ισχυρότερων λιμένων της Ευρώπης.
Στο Master Plan δεν περιλαμβάνονται πλέον σχέδια κατασκευής mall, σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές mega yachts, ούτε άδεια ναυπηγείου, ζήτημα το οποίο όμως χρήζει περαιτέρω διαβεβαιώσεων, αφού εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ.
Η πρόταση του Επιμελητηρίου για λειτουργία “duty free shops”, αντίστοιχα με τα “terminalς” των αεροδρομίων, αντί του αρχικού σχεδιασμού λειτουργίας εμπορικού κέντρου 44.000 τ.μ. στο λιμάνι, έγινε αποδεκτή και οι εμπορικές χρήσεις περιορίζονται κατά το ήμισυ, ενώ θα λειτουργούν στη ζώνη εισόδου, δηλαδή πριν τον έλεγχο διαβατηρίων του λιμένα κρουαζιεροπλοίων, μόνο για τους τουρίστες.